Nellys eget merke NLY by Nelly, har siden 2004 blitt solgt og markedsført via selskapets nettbutikk Nelly.com. Nå skal det også selges hos konkurrenten Zalando.
Nelly som lokket 31 millioner besøkende forrige kvartal, selger 200 ulike merker, men meddeler at det er er deres eget som står for omtrent halvparten av salget.
NLY by Nelly skal lanseres på alle Zalandos europeiske markeder, i forbindelse med vår- og sommerkolleksjonene 2019.
Samarbeidet skal bidra til å utvikle og styrke merkevaren til Nelly, og samtidig bidra til at selskapet kan nå forbrukere flere steder i Europa, med en kostnadseffektiv distribusjon.
- Nelly har en fantastisk sterk merkevare i Norden og vi har også vist at vår egen merkevare NLY by Nelly er attraktivt i flere europeiske land. NLY by Nelly tilbyr et ungdommelig trendy design til et motebevisst publikum. Gjennom Zalando kan NLY by Nelly møte flere kunder i Europa, sier Anna Ullman Sersé, daglig leder hos Nelly, i en pressemelding.