Når netthandelen innen hjemmeelektronikk NetOnNet rapporterer tallene for 2018 skal omsetningen ha økt til 5,3 milliarder svenske kroner. Tilsvarende omtrent 4,9 milliarder norske kroner. Dette skal være en økning på 7,5 prosent sammenlignet med 2017.
Driftsresultatet skal på sin side ha økt til 45,6 millioner kroner mot 9 millioner kroner året før. Det vil si et overskudd på rundt 42 millioner norske kroner. Den kraftige økningen skal være en kombinasjon av vekst og kostnadseffektivitet.
Digitale løsninger, B2B og kundeopplevelse
Susanne Holmström, som ble administrerende direktør for NetOnNet etter Susanne Ehnbåge i fjor høst, kan dermed si seg fornøyd så langt i sin nye rolle. Selskapet har også nylig styrket opp ledergruppen med ny netthandelssjef og CFO.
Den sterke veksten skal i følge Holmström blant annet komme av selskapets satsninger inne digitale løsninger, B2B samt flere grep som er blitt gjort for forenkle kundeopplevelsen.
- Vi har også fortsatt vårt fokus på å få ut maksimal effekt av tidligere omorganisering og systemendringer gjennom å effektivisere prosesser, kutte kostnader og priser. Gjennom sterke samarbeid har vi fortsatt å forenkle for våre kunder blant annet gjennom nye leveringsmetoder og betalingsløsninger. Videre har sortimentet økt med både flere varemerker og mer prisgunstig tilbehør, sier Susanne Holmström i en kommentar til rapporten.
- Skrur opp utviklingstakten
For 2019 ser NetOnNet-sjefen også for seg store muligheter for ytterligere vekst.
- Sammen med kunder, partnere og våre medarbeidere kan vi fortsette å vokse og fornye oss samt utfordre bransjen. I 2019 skrur vi opp utviklingstakten enda mer og kommer til å tilby våre kunder nye og enda enklere måter å handle hjemmeelektronikk på.