Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Nettbrillebutikk satser på enda større tilstedeværelse med inspirasjon og personalisering som nøkkelord

Nettbrillebutikk satser på enda større tilstedeværelse med inspirasjon og personalisering som nøkkelord
Bilde: Lensway/Pressebilde
Kristin Andersson

Etter mange år i tralten tar Lensway grep for å fornye seg.

ANNONSE

De svenske netthandelsprofilene Daniel Mühlbach og Herman Ofenböck har siden oppstarten i 2010 gjort Lensway til et av Europas største nettselskap innen briller, solbriller og kontaktlinser.

Nå tar de grep for å omprofilere seg og forfriske varemerket ved hjelp av nøkkelordene «inspirasjon» og «personalisering».

- Vi har alltid vært ganske rasjonelle. Men nå vil vi fylle en større plass i folks hjerter. Det skal vi gjøre med en mer leken tone og en moderne grafisk profil, sier Sofie Struwe, markedssjef i Lensway, i en pressemelding.

Arbeidet med omprofileringen startet så smått for to år siden.

Flere fokusgrupper fikk i oppdrag å sjekke hvordan Lensway ble oppfattet av kundene. Det ble raskt fastslått at det som flest kunder savnet var et personlig og emosjonelt touch.

Lensway er på plass med nettbutikk i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Nederland og Tyskland.

Omsetningen i fjor var på 513 millioner svenske kroner.

Del artikkel: