Fra null ved oppstarten i 2013 er Kolonial.no i dag verdsatt til 1,5 milliarder kroner, skriver Dagens Næringsliv.
Karl Munthe-Kaas og de andre medgründerne har sÃ¥ langt opplevd en eventyrlig nettreise.Â
Tilførsel av frisk kapital
Og tross et underskudd på 100 millioner i fjor, så har enkelte fortsatt stor tro på det Kolonial.no gjør.
Rasmussengruppen, som var største eier med 12 prosent av aksjene i selskapet, kjøper seg opp til en eierandel på 18 prosent.
Dette betyr 150 nye millioner inn i Kolonial-systemet, noe Munthe-Kaas selvsagt er godt fornøyd med.
- Det er først og fremst gøy fordi nå kan vi fortsette å bygge et bra produkt og øke kapasiteten og markedsføringen. Det er fortsatt mange som ikke har opplevd gleden ved å handle dagligvare på nett, og det er et budskap som skal ut, sier Munthe-Kaas til DN.
Investerer i folks tid
Dag Rasmussen, administrerende direktør i Rasmussengruppen, har ikke overraskende stor tro på investeringen.
Han tror dagligvarehandel på nett vil bli betydelig fordi det gjør at kundene sparer tid fordi de fysisk slipper å gå i butikken.
- Tid er noe folk flest har for lite av, sier han til avisen.
Forventer fortsatt underskudd
Omsetningen er voksende for selskapet som ennå ikke tjener penger.
Fra 75 millioner kroner i 2015 økte omsetningen til 424 millioner kroner i fjor - med et underskudd på 100 millioner.
Munthe-Kaas er klar på at det fortsatt vil være røde tall i både 2017 og til neste år.
Likevel; Kolonial-gjengen fortsetter å gi gass med nye penger om bord i skuta.