ANNONSE

Nettmat tar et kjempejafs av finaleplassene i Brings nettprisutdeling

Nettmat tar et kjempejafs av finaleplassene i Brings nettprisutdeling
SPISELIG KANDIDAT: Stine Røsand og Marked.no kjemper sammen med Merida og Extra Leker om å stikke av med nettprisen «Årets nykommer».
Bilde: Bjørn Skomakerstuen
Bjørn Skomakerstuen

Nettmatbutikkene Kolonial, Brødboksen og Marked er alle finalister i Brings kåring av de beste nettbutikkene.

ANNONSE

For ellevte år på rad deler Bring ut Netthandelsprisene i kategoriene «Årets nettbutikk» og «Årets nykommer».

I 2017 er det spesielt matvarebransjen som markerer seg i pallplasseringene.

Kolonial og Brødboksen er sammen med Blivakker finalister til å bli «Årets nettbutikk», mens dagligvarenykommeren Marked kjemper mot Merida og Extra Leker om å bli «Årets nykommer».

- Kremen av norske nettbutikker

- Juryen mener at dette er kremen av norske nettbutikker akkurat nå. Finalistene i «Årets nettbutikk» har jobbet hardt over tid for stadig å bli bedre, og leverer en god kjøpsopplevelse for kunden. For finalistene til «Årets nykommer» er det nettbutikkens troverdighet, en solid forretningsidé, tydelige fremtidsplaner og vekstambisjoner som er avgjørende, sier juryleder fra Bring, Johan Holgersson, i en pressemelding.

For kort tid siden, på retailkonferansen NXT, ble Blivakker av bransjen kåret til årets e-handel.


KVELDENS STORE VINNER: Blivakker stakk av med to priser under NXT Awards. Joachim Grimestad (markedsfører), Jonas Jahnsson (markedsfører), Lene Johansen (markedsdirektør) og Silvia Melin (daglig leder) hadde en periode store problemer med å skjønne hva som hadde skjedd.

KVELDENS STORE VINNER: Blivakker stakk av med to priser under NXT Awards. Joachim Grimestad (markedsfører), Jonas Jahnsson (markedsfører), Lene Johansen (markedsdirektør) og Silvia Melin (daglig leder) hadde en periode store problemer med å skjønne hva som hadde skjedd. Foto: Frank Brenna

Siste innspurt i august

Finalistene i hver av kategoriene inviteres til en «finalist-pitch» hos Bring i august, for å overbevise juryen om at akkurat de er verdige vinnere av Netthandelsprisene 2017.

– Vi gleder oss til å bli bedre kjent med finalistene under pitchen og oppleve deres lidenskap for handel. Norske nettbutikker bør se til finalistene for inspirasjon og lærdom. De er alle foregangsaktører i sine bransjer, sier Holgersson.

«Årets nettbutikk» og «Årets nykommer» deles ut på logistikk- og netthandelsdagen LOAD.17 21. september.

I fjor var det Get Inspired fra Trondheim som ble kåret til «Årets nettbutikk».


VANT I FJOR: Silje og Sindre Landevåg smilte om kapp etter å ha sikret seg prisen som «Årets Nettbutikk» for deres mangeårige engasjement med nettbutikken Get Inspired.

VANT I FJOR: Silje og Sindre Landevåg smilte om kapp etter å ha sikret seg prisen som «Årets Nettbutikk» for deres mangeårige engasjement med nettbutikken Get Inspired. Foto: Bjørn Skomakerstuen

Dette er årets jury:

  • Erik Kulterud (Partner Manager Klarna)
  • Ole Petter Nyhaug (Partner og Creative Director Opinion Norge AS)
  • Ingvild Moen (Digital Advisor in Social Media i Resonate AS)
  • Johan Holgersson (Direktør Marked og Forretningsutvikling i divisjon E-handel,  Bring)
  • Alexander Haneng (COO og Head of Technology i Geta, påtroppende direktør for digital innovasjon i Posten Norge)
  • Bente Sollid Storehaug (CEO ESV Digital, Nordic)
  • Marte Klouman (Founder and Chief Enthusiastic Nerd; Netthandelsskolen)

Les også: Digitalhode forlater sin post til fordel for digital innovasjonsbygging i Posten

Del artikkel: