Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Nettsalg av rammer og plakater for nesten 100 millioner - og en vekst på over 200 prosent i fjor

Nettsalg av rammer og plakater for nesten 100 millioner - og en vekst på over 200 prosent i fjor
Fredrik Palm, administrerende direktør i Desenio, har lang fartstid på nett fra Qliro Group og Lekmer, Rum21 og Tretti.se.
Bilde: Askås
Bjørn Skomakerstuen

Nettsalg av rammer og plakater er blitt god butikk for Fredrik Palm som har styrt den svenske nettskuta siden i fjor sommer.

ANNONSE

Fredrik Palm, med lang netterfaring fra Qliro Group, overtok i fjor sommer rollen som administrerende direktør i nettbutikken Desenio.

Og det halve debutåret hans i sjefsstolen endte ganske så bra.

Voldsomt vekst-eventyr

Fra en omsetning på 32 millioner svenske kroner i 2015 - og med god lønnsomhet - fortsatte eventyret.

I fjor var 32 millioner blitt til 99,5 millioner.

En formidabel vekst på mer enn 200 prosent. I tillegg til en relativt voksen vekst satt selskapet igjen med et postivt resultat på drøyt 35 millioner kroner.

- Jeg har tidligere vært med i selskaper som har vokst kraftig fra år til år. Men å samtidig beholde lønnsomheten på samme nivå som var tilfellet med Desenio i fjor, det er ganske uvanlig, sier Palm i en pressemelding.

Gründer-ektepar og canvas

Butikken som selger rammer og plakater ble gründet av ekteparet Martin og Helena Blomqvist i 2010.

I begynnelsen var det canvas-kunst som var tingen. Men det var først da en rendyrking av rammer og plakater som salgsvare ble gjort, at hjulene for alvor begynte å rulle for selskapet som i dag er til stede med nettbutikker i ni land - Norge inkludert.

Kundelydhør

Palm tror noe av suksessen skyldes at de hører på kundenes ønsker.

- Vi lytter til målgruppen vår, og forsøker konstant å inspirere og hjelpe kundene våre med innredning av hjemmene deres, sier Palm, som håper på ytterligere vekst og lønnsomhet i tiden som kommer. Han legger ikke skjul på at det kun er hardt og målrettet arbeid som vil holde dem på tå hev.

- Netthandel og retail er tøft. Mye sitter i detaljene og gjennomføringen, mener plakat-selgeren som avslutningsvis sier følgende om netthandel spesielt:

- Man starter på null hver eneste morgen.

Saken ble først omtalt av Ehandel.se.

Del artikkel: