I en tid hvor differensiering nærmest er blitt et fremmedord må det tas grep for å skille seg litt fra konkurrentene.
Fredag klinket Nille til med sin aller første konseptbutikk; godt plassert på et sted hvor det er mye folk, nemlig i Oslos paradagate nummer én, Karl Johans gate.
Moderne grep er tatt for å lyslede kundene inn der hvor stearinlysene befinner seg. Foto: Bjørn Skomakerstuen
Fra evolusjon til revolusjon
- Helt fra starten har konseptutvikling i Nille vært som en evolusjon. Med denne butikken snakker vi revolusjon, sier Fredrik Ekelund, COO i Nille, til eHandel.com.
Han sier at det kreves mer og mer av en retailer for å få kundene til å bruke en butikk.
- Vi kan ikke bare være bra på sortiment og pris. Vi må tilføre noe mer. Med denne butikken håper vi å skape inspirasjon for kundene våre, sier Ekelund kort tid før butikkåpning.
På innsiden står butikkdesign-gjengen fra London som har bygget butikken, mens på utsiden står det rundt 100 personer i kø for å få slippe inn. De tålmodige sjelene som venter på tur i novemberkulden blir tilbudt varm kaffe fra en mobil kaffebar.
Rundt 100 personer hadde køet opp i forkant av butikkåpningen fredag klokken 10.00. Bjørn Skomakerstuen
Gul gjennomgangstone
Signaturfargen til Nille er gul. Og den fargen er ikke overraskende et bærende element i butikken som er på 190 kvadratmeter.
Den store forskjellen er også at denne butikken fremstår langt friskere, freshere og mer strømlinjeformet enn de øvrige Nille-butikkene.
De butikkansatte er også ikledd en ny uniform i form av et slags barista-forklede som ved første øyekast virker mer distingvert enn hva som er tilfelle med de mer hverdagslige mørke genserne som normalt brukes av de ansatte.
Se flere bilder her:
Midt i interiør-avdelingen står et inspirerende festbord dekket. Foto: Bjørn Skomakerstuen
En av de ansatte, iført den nye uniformen, klargjør kassene før kundeinnslipp. Foto: Bjørn Skomakerstuen
Butikken har sin egen fest-avdeling hvor alt som hører med til fest og moro har sin plass. Avdelingen er merket med aluminiumsfoliebelagte bokstaver som roper «Let´s party». Foto: Bjørn Skomakerstuen