ANNONSE

Nok en nettbutikk satser på fysisk butikk

Nok en nettbutikk satser på fysisk butikk
Foto: Petworld
Magnus Hjelle

Har ambisjoner om å være de største på nett innen sitt segment og blant de største på fysisk butikk. Se bilder.

ANNONSE

I dag åpnet dyrebutikken Petworld sin nye butikk i Oslo.

Butikken har et areal på 1500 kvadratmeter og har ambisjoner om å omsette for 1 million i uken på nett og fysisk butikk samlet. 



Fra venstre: Gorm Håland, eier og innkjøpssjef, Kaia Rugseth, eier og kundeserviceansvarlig, Bendic Klevstadberget, eier og daglig leder. Foto: Magnus Hjelle / eHandel.com

I august 2017 solgte tenåringsgründer Denice Hagen og far Jan Erik Hagen Petworld til dagens eiere Gorm Håland, Kaia Rugseth og Bendic Klevstadberget. Petworld startet opp for snart ti år siden og ble etter hvert en suksesshistorie. Tallene for 2015 og 2016 viste at veksten hadde stoppet opp på rundt 15 millioner kroner i årlig omsetning. Også i fjor havnet omsetningen på omtrent samme nivå, ifølge de nye eierne. Nå som de er ordentlig inne i driften, håper de igjen å få fart i butikken. 

- Med tre eiere mot én før, får vi enda mer pågangsmot. Vi har mye driv og investorer i ryggen som tror på oss og som ønsker at vi skal vokse og bli store, sier Kaia Rugseth.

Hva skiller dere fra andre nettbutikker?

- Utvalget og prisene hovedsakelig. Vi prøver å være konkurransedyktig på pris og å ha det beste utvalget. Vi vil ha samme priser på nett og butikk, sier Gorm Håland, eier og innkjøpssjef i Petworld, til eHandel.com

- En annen ting er at vi har ekstremt god plass, sier Kaia Rugseth. Vi har plass til å ha alle varene på lager. Vi har det du er ute etter eller kan skaffe det veldig raskt.

Henting i butikk og ekspressleveranser

Varene som bestilles på nett, kan nå plukkes direkte fra butikk noe som vil gi effektiv distribusjon av varer levert hjem av Petworlds samarbeidspartner PorterBuddy.



Da "Norges største dyrebutikk på nett" åpnet fysisk butikk, ble det historiske øyeblikket feiret med kake. Foto: Petworld

Snart kommer det også tekniske løsninger i den fysiske butikken på Bjerke i Oslo som vil gjøre butikkopplevelsen enda bedre i samarbeid med appen Joyn og utkjøringstjenestene til PorterBuddy.

- Det kommer prisscannere, ipader på søylene hvor du kan bestille varer med Porterbuddy og det vil komme ipader som kan brukes for å bli medlem i kundeklubben, forteller Rugseth.

- Over burene vil det også komme ipader hvor kundene kan plotte inn hvilken bil de har, slik at de får forslag om hvilket bur som passer, sier eier og daglig leder Bendic Klevstadberget. 



 

Del artikkel: