Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Nok et nett-varp for Nordens største dyrebutikk-kjede

Nok et nett-varp for Nordens største dyrebutikk-kjede
Først sikret de seg nettbaserte VetZoo. Nå, knappe to uker senere, har de også sikret seg den svenske nettbutikken Animail.
Skjermbilde: Musti Group
Bjørn Skomakerstuen

For to uker siden sikret Musti Group seg den svenske pure playeren VetZoo. Nå kjøper de nok en konkurrent og innlemmer Animail i porteføljen sin.

ANNONSE

Finske Musti Group, som driver rundt 250 dyrebutikker i Norge, Sverige og Finland under varemerkene Musti ja Mirri, Musti, Arken Zoo og Djurmagasinet fremstår denne måneden som en steinhard oppkjøper med planer om å styrke en allerede sterk posisjon i Norden.

For knappe to uker siden sikret de seg den svenske pure playeren VetZoo. Nå er det klart at de også kjøper den svenske nettbutikken Animail.

Sterkere på nettbutikk-fronten

Animail ble startet i Sverige i 2007, og har vært til stede i Norge, Finland og Danmark siden 2012. Selskapet har en årlig omsetning på rundt 95 millioner svenske kroner.

Etter oppkjøpet av VetZoo uttalte Musti Group at de ønsket å bli enda sterkere på nett. De legger ikke skjul på at Animail følger i samme fotspor.

Den finske dyrebutikk-kjeden Must ja Mirri, Musti Groups gullklump, er ingen småfisk.

Milliardselskap

Musti ja Mirri omsatte totalt for 154 millioner euro i 2016. Med dagens kronekurs tilsvarer det cirka 1,46 milliarder norske kroner.

- Den siste ukens tilskudd kompletterer vårt allerede sterke nettverk av butikker. Oppkjøpene vi har gjennomført på salgssiden i våre digitale kanaler er for å nå vårt aggressive mål om at 20 prosent av omsetningen skal skje på nett. Gjennom en videre forsterkning av vårt netttilbud står vi bedre rustet for å tilfredsstille alle behov og etterspørsler fra nordiske kjæledyr og deres eiere. Og da snakker jeg både om produkter og tjenester, sier Musti ja Mirris administrerende direktør, David Rönnberg, i en kommentar.

Del artikkel: