15 000 kvadratmeter butikkflate gjør butikken til Nordens største i sitt slag.
Kraftig forbedring
Det startet ikke så godt for gigant-butikken som åpnet i april 2014. Lavere inntekter enn budsjettert, nedbemanning og store tap preget driften i begynnelsen.
Men nå har ting for alvor snudd om. I fjor opplevde butikken en nettoomsetningsvekst på 24,7 prosent.
- Vi har gjort justeringer underveis de siste årene. Spesielt innen ferskvarer har vi tatt mange grep. Utvalget er vesentlig endret. Det samme er også prisene. Det er vel to gode grunner til at flere og flere velger å handle hos oss, sier Kaj Hänninen, administrerende direktør i Hypermat, til Market.se.
LES OGSÅ: Fortsatt økende grensehandel setter grå hår i hodet på Virke
To forskjellige verdener
2015 vs 2016 er to forskjellige verdener for Hänninen.
Mens nettoomsetningen endte på drøyt 338 millioner svenske kroner i 2015, viste 2016-tallene en vesentlig forbedring med 422 millioner svenske kroner.
Hypermat regner med ytterligere vekst, og ifølge Hänninen ligger de an til å nå 500 millioner innen utganen av året.
- Vi har fått opp volumet. Det er det som har størst påvirkning på resultatet, sier han til det svenske nyhetsnettstedet.
Mer enn bare nordmenn
Og det er ikke bare prisbevisste nordmenn som tar turen over grensen for å sikre seg biligere mat.
Ifølge Hänninen står svenske kunder for nesten 20 prosent av omsetningen.
I fjor endte nettoresultatet på 13, 9 millioner svenske kroner, som er en oppgang på 10,4 millioner svenske kroner fra året før.