Samspillet mellom nett og fysiske lagerbutikker har bragt svenske NetOnNet opp på en hederlig 4. plass blant Europas beste omnikanal-aktører.
Det viser i alle fall en fersk undersøkelse som er utført av Google og konsulentselskapet Practicology.
Mange om beinet
145 retailere i syv europeiske land har blitt sammenlignet på nettrafikk, sømløshet mellom nett og fysiske butikker - samt hvordan kundemøtet i de fysiske butikkene er.
NetOnNet fikk gode skussmål for blant annet at det var lett å forholde seg mellom de ulike kanalene og for kundelojalitetsprogrammet.
Europas tre beste omnikanal-aktører er ifølge undersøkelsen den nederlandske friluftskjeden Bever, som etterfølges av franske Magasin Kiabi og britiske Schuh.
- Artig at det legges merke til
- Det er fantastisk morsomt å komme så høyt opp på listen. Vi har brukt mye tid og krefter på å utvikle og optimalisere vårt omnikanalkonsept. Så det er artig at det legges merke til, sier Nora Ay, pr- og kommunikasjonsansvarlig i NetOnNet, til Market.
I januar ble det kjent at NetOnNet-toppen Susanne Ehnbåge slutter og begynner som administrerende direktør i Lindex.
Topp 10- listen:
- Bever
- Magasin Kiabi
- Schuh
- NetOnNet
- House of Fraser
- De Bijenkorf
- Decathlon
- Media Markt
- Conrad
- Cyberport