Sommeren kommer, og det betyr at en del mennesker bytter ut hjemmet sitt med midlertidige hytter og feriehus for en stakket stund.
Og når kundemassene flytter på seg, flytter enkelte bedrifter etter i kjølvannet av kundene.
Uansett om man satser på dette konseptet, eller en klassisk pop up-butikk, så er målet uansett det samme:
Å nå kundene der kundene er.
Tredje år med sommerleveranser
Svenske Mathem.se «bÃ¥tleverer» for tredje sommeren pÃ¥ rad vin og mat pÃ¥ utvalgte steder i Stockholms skjærgÃ¥rd.Â
I år har de sågar utvidet med utlevering på de kjente svenske feriestedene Båstad og Österlen.
Men det aller beste leveringsalternativet er direkte levering akkurat der du befinner deg.
Ved Ã¥ sende inn GPS-koordinatene dine sammen med matbestillingen, kan varene bli levert direkte til din bÃ¥t eller brygge.Â
- Vi ønsker å tilby kundene våre de beste tjenestene - uansett årstid, sier Karolin Kull, gründer og markedssjef i Mathem.se, i en pressemelding.
Nysatsing for Kolonial.no
I sommer har det norske nettmat-lokomotivet Kolonial.no åpnet hentepunkter på fire steder som av veldig mange nordmenn forbindes med sjø, sol og sommer.
I sommer gis kundene mulighet til å handle og få levert varene på et utvalgt hentepunkt i Tønsberg, på Tjøme, Hankø og Hvaler.