Kleskjeden H&M har delt tallene fra kvartalsresultatet, og skal ha vokst i flere markeder både i fysiske butikker og online.
E24 kan dog opplyse om at Norge ikke et av disse markedene. Omsetningen her til lands har nemlig falt med fire prosent i fjerde kvartal, sammenlignet med året før.
– I flere markeder kom veksten både i fysiske butikker og online, deriblant Kina, India og Russland. Derimot var det mer utfordrende i markeder som USA og Norge, sier administrerende direktør, Karl-Johan Persson Norge, i en kommentar til kvartalsrapporten.
Driftsresultatet for fjerde kvartal skal ha landet på 4,3 milliarder svenske kroner, noe som var langt under forventingene på 5 milliarder. Dette er mye på grunn av at selskapet har vært i en omstillingsprosess, der de har åpnet tre nye logistikksentre i samme periode.
Gjør det bra på nett
Til tross for dårlig resultat i Norge, skal selskapet i følge vår søsternettside Ehandel.se fremdeles vokse på nett, da netthandelen nå står for 14,5 prosent av selskapets totale omsetning. Det vil si at H&M omsetter for 30 milliarder svenske kroner via sine nettbutikker.
H&M holder i den anledning også på å rulle ut netthandelen til flere nye markeder, og planlegger blant annet å åpne i Mexico og Egypt i løpet av året.