Kleskjeden H&M har delt tallene fra kvartalsresultatet, og skal ha vokst i flere markeder bÃ¥de i fysiske butikker og online.Â
E24 kan dog opplyse om at Norge ikke et av disse markedene. Omsetningen her til lands har nemlig falt med fire prosent i fjerde kvartal, sammenlignet med året før.
– I flere markeder kom veksten bÃ¥de i fysiske butikker og online, deriblant Kina, India og Russland. Derimot var det mer utfordrende i markeder som USA og Norge, sier administrerende direktør, Karl-Johan Persson Norge, i en kommentar til kvartalsrapporten.Â
Driftsresultatet for fjerde kvartal skal ha landet pÃ¥ 4,3 milliarder svenske kroner, noe som var langt under forventingene pÃ¥ 5 milliarder. Dette er mye pÃ¥ grunn av at selskapet har vært i en omstillingsprosess, der de har Ã¥pnet tre nye logistikksentre i samme periode.Â
Gjør det bra på nett
Til tross for dårlig resultat i Norge, skal selskapet i følge vår søsternettside Ehandel.se fremdeles vokse på nett, da netthandelen nå står for 14,5 prosent av selskapets totale omsetning. Det vil si at H&M omsetter for 30 milliarder svenske kroner via sine nettbutikker.
H&M holder i den anledning ogsÃ¥ pÃ¥ Ã¥ rulle ut netthandelen til flere nye markeder, og planlegger blant annet Ã¥ Ã¥pne i Mexico og Egypt i løpet av Ã¥ret.Â