Prisen «Årets nettbutikk» ble delt ut under Brings logistikk- og netthandelsdag Load.17 torsdag kveld.
Juryen trakk frem Kolonial.nos gode kundeservice, produktkvalitet og helhetlige kjøpsopplevelse. De mener også at Kolonial.no hele tiden tenker på hvordan de kan ligge ett steg foran.
Mye har skjedd siden i fjor da Kolonial.no ble hedret med prisen «Årets veiviser».
Former fremtidens netthandel
- Vinneren er med på å forandre en hel bransje. De bidrar til å forme fremtidens netthandel, blant annet ved å ta i bruk avansert teknologi, sier netthandelsdirektør Gunnar Henriksen i Posten og Bring.
Kolonial ble etablert i 2013 og er i dag Norges største matbutikk på nett.
Produktsjef Andreas Skaranger ble svært glad for Ã¥ nÃ¥ til topps i konkurransen om Ã¥ bli Ã…rets nettbutikk.Â
- Vi er utrolig stolte og glade for at juryen og kundene vÃ¥re setter pris pÃ¥ handleopplevelsen vi lager. Tusen takk pÃ¥ vegne av alle hos oss som stÃ¥r pÃ¥ hver eneste dag for Ã¥ gjøre det mulig, sier Skaranger.Â
Nykommer på sykkel
I tillegg til «Årets nettbutikk» ble det delt ut to andre netthandelspriser.
Den ene var «Årets nykommer», som ble Merida.no. De fikk prisen for å sin satsning og store potensial innen netthandel.
Juryen mener vinneren av årets pris utfordrer etablerte strukturer i sin bransje, og at de gjør noe unikt, har sin egen identitet, i tillegg til en sterk lidenskap for sitt fag og produkt.
Merida ble kåret til «Årets nykommer». Stian Steen-Olsen (f.v.), Jonatan Havnevik Giske, Stine Eikum og Joakim Solem er strålende fornøyd med å kunne dra hjem med heder og ære i bagasjen. Foto: Martha Linnea Pukallus/Bring/Pressebilde
Ekstrapris til Brødboksen.no
For tredje år på rad delte juryen også ut prisen «Årets veiviser.» Denne gikk til Brødboksen.no - en aktør som har satset hardt på en nisje og tatt noen modige valg.
Juryen mener at «Årets veiviser» er en inspirasjon og et forbilde for andre netthandlere. Kombinasjonen av å dekke et behov, kundeservice med chat direkte i appen, og utstrakt bruk av ny teknologi, gjør Brødboksen.no til en verdig vinner av prisen.
«Årets veiviser» heter Brødboksen.no. Arnulf Refsnes (f.v.), Mats Nordeidet, Sebastian Jennings Almnes og Steffen Westbye er alle del av en bedrift som juryen mener viser vei i det norske nettlandskapet. Foto: Martha Linnea Pukallus/Bring/Pressebilde
Tenker på kunden
- Temaet i år var «Customer Obsession» - altså hvordan kundeopplevelsen kan løftes til et nytt nivå. Vi ser at mange norske nettbutikker har et forbedringspotensial her. Samtidig viser vinnerne av årets netthandelspriser vei ved å tenke på kunden i alt de gjør. Måtte det inspirere andre som ønsker å etablere sin egen nettbutikk, sier Gunnar Henriksen avslutningsvis.
Juryen for netthandelsprisene 2017
- Bente Sollid Storehaug - CEO i Wizaly Nordic AS
- Alexander Haneng - Tidligere COO i Geta Digital og nåværende Direktør for Digital Innovasjon i Posten Norge AS
- Jens Koldenhof Rygg - Enterprise Key Account Manager Klarna
- Ole Petter Nyhaug - Partner and Creative Director Opinion Norge AS
- Ingvild Moen - Digital advisor in social media at Resonate AS
- Johan Holgersson - SVP Marketing & Director e-Labs, eCommerce i Bring
- Marte Klouman - Founder and Chief Enthusiastic Nerd i Netthandelsskolen.no
Netthandelsprisene
- Siden 2007 har Posten og Bring kåret de beste norske nettbutikkene
- Alle nettbutikkene som får en stemme i nominasjonskampanjen kvalifiserer seg videre til de jurybestemte prisene
- En uavhengig jury bestående av eksperter innen e-handel kårer en vinner i kategoriene Årets nettbutikk og Årets nykommer.