iGlow seiler opp som en av Norges mest lønnsomme bedrifter. I fjor omsatte de for nesten 69 millioner kroner med et driftsresultat før skatt på nærmere 29 millioner kroner.
Suksessformelen er et vippeserum som skal gjøre maskara og falske øyevipper overflødig.
– Iglow ble startet ved en tilfeldighet da jeg ikke kunne fortsette arbeidet mitt som sykepleier. På en messe i utlandet fant jeg et produkt jeg ville satse på, skriver gründer Elin Reed Bratten i en epost til DN.
Vippeserumet som produseres i USA, selges på iglow.no, men også hos ulike stylister og salonger i Norge.
Selskapet ble etablert av Elin Reed Bratten og hennes ett år yngre bror Øystein Reed Bratten. Sistnevnte startet i 2006 Nfoto.no finansiert med én million kroner han vant i Lotto. Nfoto.no har etter hvert blitt en solid aktør på det norske netthandelsmarkedet med sin løsninger for fremkalling av bilder, produksjon av kalendere og andre fotoprodukter.
Nå ser det imidlertid ut til at det er storesøsters virksomhet som er mest i vinden. Nfoto.no har i takt med digitaliseringen av fotobransjen falt i omsetning i flere år. I fjor omsatte selskapet for 14,5 million kroner.
iGlow har nå åtte ansatte, høy lønnsomhet og er nå klare for å satse stort utenfor Norges grenser. Gründerne har allereede opprettet selskapet Iglow Cosmetics og etablert et logistikksenter i Luxembourg med mål om å betjene det enorme EU-markedet.