Selskapet Douchebags, som selger reiseutstyr i form av vesker og ryggsekker, lanserer nÃ¥ ny nettside i hele Europa, USA og Canada.Â
Douchebags ble grunnlagt av den norske produktdesigneren Truls Brataas og den svenske freestyle-stjernen Jon Olsson i 2012, som delte samme lidenskap for reise og ekstremsport.
Begge kunne på tidspunktet si seg enig i å ha opplevd problemer med tungt og uhåndterlig skiutstyr på reisefot, noe som la grobunn for deres konsept innen smartere, bedre og enklere reiseutstyr.
Selskapet har lenge opplevd sterk internasjonal vekst, men nettbutikken skal ha hengt litt etter.
Alle markeder fra ett system
Derfor lanserer selskapet nÃ¥ en helt ny nettside pÃ¥ samtlige markeder, som skal være lokaltilpasset i form av sprÃ¥k, valutaer, betalingsmÃ¥ter, frakt og logistikk.Â
- Da vi har et produkt som retter seg mot en global, mobil og aktiv mÃ¥lgruppe var det viktig for oss Ã¥ finne et system der vi pÃ¥ en fleksibel og smidig mÃ¥te kan møte individer over hele verden, sier Marius Valaker, Senior Ecommerce Specialist hos Douchebags, i en pressemelding.Â
Den nye løsningen er levert av netthandelsplattformen Centra, og er drevet frem sammen med de norske byrÃ¥ene Los&Co og Kodebyraaet.Â
- Tidligere kjempet vi mye med Ã¥ fÃ¥ til individtilpassede tilbud, valutaer og øvrig logistikk, som hører med Ã¥ selge mot et globalt marked. Disse problemene er nÃ¥ forsvunnet takket være vÃ¥r centrastyrte nettside, som er bygget av Kodebyraaet og designet av Los & Co pÃ¥ plattformen Centra. Vi kan nÃ¥ styre alle markeder fra ett system og dermed skape merverdi for kunden samtidig som vi optimerer salget i alle ledd, sier Valaker.Â
Tilpasset kampanjer og spesialtilbud
Den nye siden skal vært spesielt godt rustet for spesialtilpassede tilbud og kampanjer drevet av influencere.Â
- MÃ¥lrettede kampanjer og spesialtilbud er en stor del av vÃ¥r bedrift og en viktig mÃ¥te for oss Ã¥ møte vÃ¥re kunder pÃ¥. VÃ¥r vekstrate i kombinasjon med trekkraften fra vÃ¥re supre influencere har gjort at vi har hatt behov for Ã¥ forsterke vÃ¥re prestasjoner i alle ledd. Den nye siden er bygget og testet for Ã¥ klare ekstremt høy trafikk, hvilket er en hygiene-faktor for vÃ¥r videre vekst, sier Valaker.Â