ANNONSE

Norske fashiontech-gründere har hentet inn over 20 millioner kroner

Norske fashiontech-gründere har hentet inn over 20 millioner kroner
Bilde: Bjørn Skomakerstuen
Bjørn Skomakerstuen

Symbiosen mellom sosiale medier og en egen netthandelsplattform har fått fart på sakene for norsk gründer-duo.

ANNONSE

Villoid-gründerne Jeanette Dyhre Kvisvik og Jarle Snertingdalen slet i vinter med å få fart på ideen sin som kort fortalt handler om sosiale medier, merkevarer, «influencers» og en netthandelsplattform.

Men en liten endring av forretningsmodellen underveis i prosessen har igjen fått fart på sakene, skriver Shifter.

Etter å ha fått mye oppmerksomhet etter at de ble valgt ut til å være med i akselaratoren til 500 Startups for et år siden, samt at de fikk med seg moteprofilen Alexa Chung på laget, gjorde sitt til at de lå på «best apps»-listen til Apple i USA, Storbritannia og en drøss med andre land.

Shopping på alle flater

Fra før å handle mye om appen, er det nå shopping på alle flater som gjør seg gjeldende. Tech-nettstedet Shifter omtaler de som et slags moteverdenens Instagram. Men Villoid satser nå enda mer mot ren e-commerce via såkalte influencere eller personer med relevante følgere i sosiale medier.

- Vi har lært en del om hva «influencere» og våre «fashion brands» vil ha, og ikke minst hvordan dagens online-kjøpere tenker og hva som er kjøpsutløsende. Måten vi shopper på er i enorm endring og det er en stor mulighet for oss, sier Kvisvik til nettstedet.

Egen netthandelsplattform

Snertingdalen sier at de har bygget en løsning hvor de ulike merkevarene kan sette opp en egen butikk hvor de kan selge videre til sine følgere på sosiale medier.

Villoid har også sørget for at betalingen skjer i selve nettbutikken, for å unngå at brukerne ikke sendes av gårde på «tur» til andre nettsteder.

Nylig ble en ny investeringsrunde avsluttet.

De svenske investorene Andreas og Mikael Randel, med flere suksesser innen netthandel, er med i den siste runden. Det er også stalige og norske Investinor som totalt gikk inn med 100 000 dollar.

Tilsammen har Villoid hentet inn mer enn 20 millioner kroner siden Kvisvik og Snertingdalen overtok selskapet for halvannet år siden.

Del artikkel: