XXL-toget ruller ufortrødent videre på sin ferd gjennom land og by.
Totalt vokste sportskjeden med 16 prosent i alle markedene de er i. Veksttallet gjelder for årets tredje kvartal.
18 prosent vekst
Sverige peker seg ut som en av de store vinnerne i årets tredje kvartal. Her vokste kjeden med 18 prosent, samt at omsetningen økte med 7,6 prosent.
Nye butikketableringer fremholdes som hovedgrunnen til veksten. XXL åpnet sine første butikker i Sverige i 2010, og i dag har kjeden 22 varehus og egen nettbutikk godt forankret i Sverige.
Nettøkning
Og nettopp netthandelen er i vinden i Sverige. Totalt økte nettomsetningen med 28 prosent i løpet av Q3 sammenlignet med samme periode i 2016. Totalt sto netthandelen for 10,6 prosent av salget - mot 9,7 prosent for samme periode i fjor.
Netthandelen i Sverige angis ikke med eksakte tall, men nettsalget i Sverige og Østerrike, hvor XXL landet i august i år, opplevde sterk vekst i Q3.