Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Ny digital løsning økte konverteringen til Helly Hansen med 30 prosent

Ny digital løsning økte konverteringen til Helly Hansen med 30 prosent
Bjørn Skomakerstuen

En mer mobilvennlig og fleksibel nettplattform som ikke lenger irriterer kundene gjorde susen for merkevaren fra Moss.

ANNONSE

Relativt små grep kan få stor betydning.

Det fikk Theodor Tollefsen, netthandelssjef i Helly Hansen, merke effekten av da selskapet som i dag eies av pensjonsfondet til de canadiske lærerne, byttet ut en utdatert, lite fleksiblel og «mobiluvennlig» plattform fra 2010 med noe som er laget for netthandel anno 2017.

Færre irritasjonsmomenter

En konverteringsøkning på 30 prosent og 68 prosent mer tid på nettsiden for kundene som tok turen innom, var to av de klareste indikasjonene på at plattformbyttet var nødvendig.

- Vårt mål er å ha ett datapunkt og skape en så bra kundereise så mulig på tvers av mobil, desktop og butikk. Nå har vi en stabil side som selv med enorme topper ikke har noen betydning for nedlastningstiden, sier Tollefsen til eHandel.com.

Han sier at lite nedetid, og en god og fleksibel lastetid og kapasitet, sammen med de responsive egenskapene, rett og slett trolig gjør det hyggeligere å være på siden.

- Nå slipper kundene å irritere seg over at ting tar tid, forteller han.

Fra Moss til verden

Fra sin spede start i Østfold-byen Moss i 1877 er selskapet nå inne i 27 digitale markeder, og kan skilte med nesten 50 flaggskipbutikker over hele verden.

De viktigste markedene er Norge, Sverige, USA, Canada og Storbritannia.

Del artikkel: