Den nye avtalen gjør at nettbutikkleverandøren 24Nettbutikk kan tilby nye og eksisterende nettbutikker betalingsløsningen Klarna Checkout. Da alt integreres i én såkalt «native partnerintegrasjon» skal dette gi lite administrasjon og ingen oppstartskostnader eller månedsavgifter for nettbutikken, utover månedslisensen man betaler til 24Nettbutikk og en transaksjonavgift til Klarna per handel på 2-3 prosent.
Nettbutikkleverandøren 24Nettbutikk drifter over 1000 små og mellomstore nettbutikker i Norge.
24Nettbutikk hevder i en pressemelding at de har sett en omsetningsøkning på over 30 prosent hos kunder i testperioden. Robert Zwarg, daglig leder i hos nettbutikkleverandøren, mener veksten skyldes at man nå har fått en bedre løsning for mobil enn de har hatt tidligere.
– Denne løsningen gjør det enklere å handle hos våre nettbutikker. Antall steg i kjøpsprosessen reduseres fra fem til ett, noe som minimerer risikoen for at kundene avbryter kjøpet. Nå blir det så enkelt som å legge varene i handlevognen, klikke «kjøp».
Også Mystore som er hovedkonkurrenten til 24Nettbutikk i Norge, inngikk i mars en tilsvarende avtale med Klarna. Avtalen mellom Mystore og Klarna vekket den gangen en del oppmerksomhet da det var første gang Klarna inngikk en slik type strategisk samarbeid.