ANNONSE

Ny stor allianse i SMB-markedet

Ole Martin N. Evensmo

Nettbutikkleverandøren 24Nettbutikk inngår et strategisk samarbeid med betalingsleverandøren Klarna. Avtalen berører mange norske nettbutikker.

ANNONSE

Den nye avtalen gjør at nettbutikkleverandøren 24Nettbutikk kan tilby nye og eksisterende nettbutikker betalingsløsningen Klarna Checkout. Da alt integreres i én såkalt «native partnerintegrasjon» skal dette gi lite administrasjon og ingen oppstartskostnader eller månedsavgifter for nettbutikken, utover månedslisensen man betaler til 24Nettbutikk og en transaksjonavgift til Klarna per handel på 2-3 prosent.

Nettbutikkleverandøren 24Nettbutikk drifter over 1000 små og mellomstore nettbutikker i Norge.

24Nettbutikk hevder i en pressemelding at de har sett en omsetningsøkning på over 30 prosent hos kunder i testperioden. Robert Zwarg, daglig leder i hos nettbutikkleverandøren, mener veksten skyldes at man nå har fått en bedre løsning for mobil enn de har hatt tidligere.

– Denne løsningen gjør det enklere å handle hos våre nettbutikker. Antall steg i kjøpsprosessen reduseres fra fem til ett, noe som minimerer risikoen for at kundene avbryter kjøpet. Nå blir det så enkelt som å legge varene i handlevognen, klikke «kjøp».

Også Mystore som er hovedkonkurrenten til 24Nettbutikk i Norge, inngikk i mars en tilsvarende avtale med Klarna. Avtalen mellom Mystore og Klarna vekket den gangen en del oppmerksomhet da det var første gang Klarna inngikk en slik type strategisk samarbeid.

Del artikkel: