ANNONSE

Ny teknologi, endret kundeatferd og økt netthandel gjør at Ikea nå sparker 150 ansatte

Ikea-topp: - Et av problemene våre er at vi er et produkt av personbilrevolusjonen
Foto: Ikea/pressebilde
Magnus Hjelle

Ikea-konsernet har startet en omorganisering av globale supportfunksjoner. Resultatet av dette skal være at Ikea blir enda mer tilgjengelige for deres kunder. 

ANNONSE

- Det her har ikke vært en enkel beslutning, ettersom våre medarbeidere er en viktig del av vår fremgang. Vi kommer til å håndtere denne situasjonen på linje med våre verdier og støtte alle berørte medarbeidere. Vi er i en nær dialog med styret for å finne den beste løsningen for våre medarbeider, sier Tolga Öncü, Retail Manager, Ikea Group i en pressemelding.

For å skape et mer tilgjengelig Ikea, har en jobb startet med å forenkle nåværende forretningsmodeller. Det arbeidet innebærer forandring i personalet. Ikea-konsernet har i løpet av det siste året fortsatt å å forbedre kundetilbudet med nye butikkformat, kortere ledetider, samt forbedrede og mer effektive distribusjons- og digitale løsninger. Alt med sikte på å nå flere mennesker, i en tid der kundeatferden endres. 

150 globale posisjoner blir varslet oppsagt i Sverige, Nederland og Belgia.

Ikea-konsernet eier og driver 362 Ikea varehus i 29 land. De hadde 817 millioner besøk på Ikea-varehusene og mer enn 2,1 milliarder besøk på ikea.com. 

Del artikkel: