Den nye tjenesten fra Ateles Consulting har fått navnet Ateles eCommerce Audit.
”Med Ateles eCommerce Audit gjennomføres en grundig analyse fra et uavhengig perspektiv, resultatet er organisert i ti områder som gir i et oversiktlig bilde av styrker, svakheter og ikke minst forbedringspotensialet,” skriver Ateles i en pressemelding.
Jonni Harrius som er Head of Business Development på Ateles har stor tro på tjenesten.
- Med vår eCommerce Audit får vi ett nytt verktøy som raskt hjelper oss å se hva som må forbedres i våre kunders netthandel samtidig som våre kunder får et strukturert og tydelig bilde av utviklingspotensialet. Researcharbeidet blir mere effektivt og resultatet gir et omfattende underlag for å bedømme hvordan videre arbeidet skal prioriteres for å forbedre netthandelen.
Nettbutikken Ellos har allerede testet verktøyet i utviklingsstadiet . De var godt fornøyd med resultatet, sier Sanna Lindström som er E-shop and Web Plan Manager hos Ellos.
- Etter at Ateles gjennomførte en eCommerce Audit på vår netthandel fikk vi bekreftet hvilke områder vi bør prioritere i forbedringsarbeidet. Med rapporten som underlag kan vi nå begynne arbeidet med å forbedre de konkrete områdene som løftes frem i analysen og enklere prioritere de utviklingsområder som er i størst behov av forbedring.