Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Ny tjeneste skal øke salget fra displayannonser

Ole Martin N. Evensmo

Egmont Publishing lanserer nettbutikkløsning for annonsører. Kjøpsløsningen har tre raske steg til konvertering. Målet er å øke konverteringen fra displayannonsering.

ANNONSE

Kort fortalt handler Clickshop om annonser som leder kundene til en egen «mini-nettbutikk» med et lite utvalg varer og kort vei til kjøp. Clickshop er tilrettelagt for displayannonsering og gir annonsørene mulighet til å selge et mindre antall varer. Kjøpsløsningen har tre raske steg til konvertering. Velg produkt, registrer personalia og betal enten via SMS, kort eller faktura. Målet er å øke konverteringen fra displayannonsering.

- Ofte handler det om uendelig vareutvalg, dårlig tilpassede mobile nettsider og tungvinte betalingsløsninger. Samtidig er det mange annonsører, spesielt i SMB segmentet, som ikke tar seg tid eller råd til å tilpasse nettbutikken til enkeltkampanjer, sier Andreas Størmer-Nilsen, Head of Mobile i Egmont Publishing i en pressemelding.

- Clickshop tilbyr kunder effektivt salg fra bannerannonsering, for det annonsørene vil er å konvertere salg som følge av markedsføring. Da er regel nummer én å ta kunden til en landingsside som er optimal for kundens skjerm. I tillegg er det sjelden landingssiden og videre kjøpsløp er spisset i henhold til budskapet som fremkom i annonsen. Dette vil vi løse med Clickshop. Annonsøren kan definere produktene som passer annonsebudskapet, og de kan gjøre det så enkelt som mulig, sier Størmer-Nilsen.

Tjenesten har vært utviklet med Link Mobility og er testet på interne Egmont-produkter før den nå lanseres offisielt på markedet.

Del artikkel: