I juli måned var nemlig 12.77% av kjøp på tvers av 200 forskjellige butikker hos KickBack, gjennomført via mobil.
KickBack er Schibsted sin cashback-tjeneste for netthandel og selskapet har gjennom sitt samarbeid med godt og vel 200 norske og utenlandske nettbutikker (eksempelvis Hotels.com, Zalando, MPX, Bokkilden) en god oversikt over nettkjøpsvanene til nordmenn.
- Hos oss har mobil netthandel vært litt som «høna eller egget» og vi ventet i overkant lenge med å gjøre vår egen tjeneste mobil- og nettbrettvennlig ettersom mange nettbutikker har vært trege. Nå prioriterer vi butikker med mobilvennlige sider høyere enn andre, sier Mats Staugaard, daglig leder i KickBack.no til Netthandel.no.
Tallene fra KickBack viser for øvrig også at de mobile kjøpene er mer verdt. Den gjennomsnittlige ordreverdien på de mobile kjøpene, er nemlig 8,34% høyere enn andre kjøp i denne perioden.