Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Nye tall bekrefter mobilvekst

Ole Martin N. Evensmo

Stadig dukker det opp nye rapporter og eksempler på at mobilhandelen er i ferd med å få skikkelig fotfeste i Norge.

ANNONSE

I juli måned var nemlig 12.77% av kjøp på tvers av 200 forskjellige butikker hos KickBack, gjennomført via mobil.

KickBack er Schibsted sin cashback-tjeneste for netthandel og selskapet har gjennom sitt samarbeid med godt og vel 200 norske og utenlandske nettbutikker (eksempelvis Hotels.com, Zalando, MPX, Bokkilden) en god oversikt over nettkjøpsvanene til nordmenn.

- Hos oss har mobil netthandel vært litt som «høna eller egget» og vi ventet i overkant lenge med å gjøre vår egen tjeneste mobil- og nettbrettvennlig ettersom mange nettbutikker har vært trege. Nå prioriterer vi butikker med mobilvennlige sider høyere enn andre, sier Mats Staugaard, daglig leder i KickBack.no til Netthandel.no.

Tallene fra KickBack viser for øvrig også at de mobile kjøpene er mer verdt. Den gjennomsnittlige ordreverdien på de mobile kjøpene, er nemlig 8,34% høyere enn andre kjøp i denne perioden.

Del artikkel: