Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Nytt konsept fra Stormberg

Netthandel

Interne konflikter mellom nettbutikk og fysisk butikk er et velkjent problem. Stormberg mener de har funnet løsningen.

ANNONSE

Konseptet ”webshop-in-shop” går ut på at de ansatte hos Stormberg har med seg en iPad i kundemøtet i butikk. De ansatte skal ikke lenger bare selge det som finnes tilgjengelig i butikken, men hele nettbutikkens lagerbeholdning. Alt kan selvsagt bestilles og umiddelbart betales i butikken.

- Webshop-in-shop er en assistert stasjon for netthandel inne i våre fysiske butikker. De rundt 50 Stormbergbutikkene har ca 6 000 produkter tilgjengelig til enhver tid. Nettbutikkene har i overkant av 1,1 millioner produkter Kundene kan handle fra. Med assistert netthandel i butikk får Kundene tilgang til produkter, størrelser og fargekombinasjoner de ikke finner i butikk, samt hjelp til å finne produkter som passer for dem, skriver Stormbergs gründer og daglige leder Steinar J. Olsen på Stormbergbloggen om sitt nye salgskonsept.

Tilstede i alle kanaler og døgnet rundt

Sømløshet og kundefokus er helt tydelig viktig for bedriften som har drevet butikk siden 2006 og nettbutikk siden 2008.

- Kundene ønsker tilgjengelighet, lave priser og kvalitet tilpasset sine behov og bruksmønster. Som detaljhandelskjede gjelder det å være tilstede der kunden forventer, om det er online, offline, søndager, nyttårsaften, før frokost eller etter leggetid, forklarer Olsen på sin blogg.

Tidobler vareutvalget

En vanlig Stormbergbutikk er omtrent 200 kvadratmeter stor og et cirka 6000 varer på lager (inkludert forskjellige størrelser og farger). Med det nye konseptet ”Webshop-in-shop” blir vareutvalget mer enn tidoblet. Målet med det strategiske valget er ikke å redusere butikkenes størrelse og tilhørende husleiekostnader, men å gi kundene et bedre tilbud. Noe som som igjen vil gi økt omsetning, i alle kanaler.

- Webshop-in-shop vil bidra til økt omsetning både for den fysiske butikken og for nettbutikken, så den nye handelsmuligheten for Stormbergs kunder vil bli en vinn-vinn situasjon for Stormbergkjeden, skriver Olsen.

Del artikkel: