Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Økt internasjonal etterspørsel får stor kjede til å endre nettstrategi

Økt internasjonal etterspørsel får stor kjede til å endre nettstrategi
(
Foto: Jysk
Netthandel

Økt etterspørsel etter skandinavisk design får Jysk-kjeden til å øke sitt internasjonale nettsortiment.

ANNONSE

Det er særlig i sentral-Europa og Øst-Europa at etterspørselen etter skandinaviske møbler, tekstiler og interiørartikler er stor. For å møte etterspørselen lager Jysk nå et felles sortiment på tvers av de 18 landene de er tilstede. Sortimentet har fått navnet JYSK Favourites.

- JYSK Favourites er startskuddet til en ny, global tankegang, når det gjelder vårt sortiment. Der vil fortsat være regionale forskjeller på, hvilke varer kunderne kan finne i butikkerne. Det nye er, at vi nå tilbyr det skandinaviske designet til enda flere kunder online via tablets i butikkene og i JYSKs nettbutikk, forteller Peter Andsager, Executive Vice President, Purchasing, i JYSK i en pressemelding.

I praksis har 150 varer skiftet hjemsted fra JYSKs distributionssenter i Uldum, Danmark, til virksomhetens distributionssenter i Radomsko, Polen. Det gjør det enklere å levere de nye varer på tvers av enda flere land.

Også på designfronten er JYSK i ferd med å endre kurs. Når flere varer skal kunne selges i flere land, må det i større grad tenkes både skandinavisk og globalt design, allerede når varene kjøpes inn, påpeker Jysk.

De 18 landene JYSK er tilstede i er: Danmark, Norge, Sverige, Finland, Polen, Tsjekkia, Ungarn, Nederland, Slovakia, Storbritannia, Slovenia, Kroatia, Bosnia-Herzegovina, Serbia, Ukraina, Bulgaria, Romania og Hellas.

Del artikkel: