Det svenske veskeselskapet Sandqvist omsatte for nærmere rundt 94 millioner norske kroner i fjor, som er en økning fra 74 millioner i 2017. For å vokse globalt styrker de nå sin satsning på nett.
Selskapet har virksomhet på totalt 41 markeder, hvor av Norge er en av dem. Uten at de vil røpe noen eksakte tall for omsetningen skal etterspørselen og potensiale på det norske markedet være stort.
Nå slipper selskapet en helt ny netthandel, som skal styrke netthandelsopplevelsen og være avgjørende for global vekst. Dette blir Sandqvist flaggskipsbutikk på nett, samtidig som merket selges i egne fysiske butikker og gjennom andre forhandlere.
Eneste møte med internasjonale kunder
Sandqvist spår dessuten at den fortsatte veksten i stor grad vil komme fra deres øvrige markeder utenfor Sverige. Derfor falt valget på netthandelsplattformen Centra, som skal gjøre det mulig å ekspandere raskt til flere internasjonale markeder.
- Sandqvists digitale merkevareopplevelse har blitt mye viktigere, særlig ettersom det for mange internasjonale kunder er det eneste møtet de får med oss som merkevare. Vår digitale plattform er derfor svært viktig fr å styrke relasjonen med våre kunder, sier Frida Persson, netthandelssjef hos Sandqvist.