Det Rocket Internet-inspirerte selskapet med sine 10 nettbutikker – deriblant Tights.no og Comfyballs.no – går offline.
Fellesnevneren for de ulike nettbutikkene som hører innunder paraplyen Netthandelsgruppen AS er i tre raske ord; trening, mote, velvære.
Netthandel.no treffer Frøisland, Johan Birgersson og Sofia Franzén bare timer før butikken Tights.no Shop slår opp dørene på Oslo City.
Kundegrunnlaget burde være der. Ifølge senterledelsen passerer det måndlig 280 000 mennesker gjennom Oslos mest sentralt, plasserte kjøpesenter.
- Vi har som mål å bli Norges feteste tightsbutikk, sier butikksjef Birgersson, som sammen med Franzén har sin fulle hyre med å få alt klart før åpning.
Rett til høyre for ham ved disken henger et tights-arsenal av et merke som årlig selger 200 000 tettsittende løpebukser i Norge.
LES OGSÅ: Bodyshapes.no: - Man blir ikke stor av å kjøre Porsche
En kan bli flere
Foreløpig skal butikken være der frem til jul. Netthandelsgruppen har opsjon på videre leie dersom de ønsker det.
- Sentereledelsen ønsket et konsept som vårt som retter seg mot kvinner i alderen 18-45 år, sier Frøisland, som sier at dette er å regne som en offline-test.
- Vi ønsker å gjenskape det vi har skapt på nett. Konseptetet vårt skal testes offline, og vi søker å finne svar på om dette er liv laga, forteller han.
Går det bra, så satser han og resten av gjengen i Netthandelsgruppen å åpne tre til fem fysiske butikker i løpet av neste år.
Invitert med seg flere butikk-debutanter
Dette er Netthandelgruppens første forsøk med fysisk tilstedeværelse i butikk.
Så er også tilfelle for flere andre nettaktører som Frøisland & Co har invitert med inn i butikkvarmen.
- Flere av produktene i butikken kommer fra «up and coming» nettbutikker som aldri har vært tilgjengelig i fysiske butikker, forteller Frøisland.
Norske Bodyshapes og svenske ICANIWILL er to av aktørene som butikkdebuterer sammen med netthandels-gjengen som startet det hele i en leilighet i Bogstadveien for noen få år siden..
(Foto: Bjørn Skomakerstuen)