Det hele virker nesten litt uvirkelig.
Totalt nettsalg i fjor til en verdi av 4644 milliarder kroner - eller varer for 8,85 millioner kroner i minuttet ifølge selskapets markedssjef Chris Tung - er ganske enkelt spinnvilt.
Dette er tall og en virkelighet som de færreste, selv bransjefolk, egentlig ikke helt klarer å ta innover seg.
Forventer fortsatt vekst
Selskapet, med de tre store markedsplassene Taobao, Tmall og Alibaba.com, har på ingen måter planer om å sette på bremsene. Det er kun videre vekst som gjelder for lokomotivet av et selskap som så dagens lys i 1999.
For om det gikk bra i fjor, så forevnter Alibaba en ytterligere vekst i år på mellom 45 og 49 prosent.
Også det er ganske spinnvilt.
Et stadig økende antall nye lokale merkevarer på hjemmemarkedet, en stadig økende og bemidlet middelklasse, en brennhet smarttelefon-boom (80 prosent av alt salg på Alibaba skjer på mobil) og en fortsatt vekst for netthandel generelt danner bakteppet for Alibabas estimater for årets vekst.
Stigende aksje-stjerne
Denne forventede utviklingen har gjort seg utslag på børs, og investorer har virkelig fått vann på mølla.
Alibaba-aksjen har steget jevnt og trutt de siste par årene. Men etter det hårete vekstanslaget som nylig kom for dagen bykset aksjen opp ytterligere 10 prosent.
«Østens Amazon» ble børsnotert i New York i 2014.
(Kilde: CNBC)