Fra et lager på Rud utenfor Sandvika driver Handleriet.no sin virksomhet med en årlig omsetning på 40 millioner.
De har sett flere konkurrenter gå konkurs den siste tiden og kan vente seg hardt arbeid for å nå sorte tall. Daglig leder i Handleriet.no, Roy Snapa har lang erfaring fra dagligvarehandelen og sier til Shifter.no at han ser for seg å drive med underskudd en stund fremover.
Selskapet henter nå åtte millioner fra sine nåværende eiere.
- Det er klart, vi driver jo også med underskudd, og vil nok gjøre det en god stund til, men vi håper vår modell gir såpass mye effektivitet i plukk og distribusjon, at vi kan se grønne tall tidligere enn våre historiske konkurrenter.
Det har den siste tiden vært en debatt rundt utvalget i norske dagligvarebutikker. Politikerne tar til orde for at utvalget er for dårlig og at det konsentrerte markedet gjør det så godt som umulig for nye aktører å slå seg inn på det norske markedet. Snapa støtter denne forståelsen av norsk dagligvarehandel. Ved å bidra til å skape et mangfold ønsker han å presse prisene på sikt og har som mål å ta 3-5% de neste ti årene. E-handel har i følge Snapa et større potensial for et stort utvalg enn tradisjonelle dagligvarebutikker og Handleriet.no lanserer snart en app som er algoritmestyrt der kundene skal få opp oppskrifter basert på utløpsdatoen til produktene.
- Vi er jo hellig overbevist om at nordmenn i dag har dårligere priser og dårligere utvalg enn hva som er mulig å få til, sier han.
Appen skal etter planen lanseres om kort tid, Ehandel.com følger spent med på utviklingen videre.