Den Orkla-eide undertøysleverandøren Pierre Robert inngÃ¥r partnerskap med klesgiganten Zalando og ekspanderer med dette for første gang utenfor Norden.Â
Pierre Robert satser allerede pÃ¥ digitalt klessalg gjennom egen nettside samt gjennom nettbutikken Villoid.Â
- Vi har inngÃ¥tt et partnersamarbeid med Zalando. Det vil si at vi selger produktene vÃ¥re pÃ¥ deres markedsplass, og at Zalando tar seg av betaling, leveranse og sÃ¥ videre. I en partnerskapsmodell har man en mer aktiv rolle enn om man er leverandør. Vi ser pÃ¥ dette som en test og skal bruke tiden fremover pÃ¥ Ã¥ lære sÃ¥ mye som mulig, sier Alice de Lange Bergmann, KAM for New Business i Pierre Robert Group, i en pressemelding.Â
Les også: Zalando kjøper kundenes brukte klær på nett og selger de offline
Store innen dagligvare
Klesmerket har lenge hatt fotfeste innen dagligvare, men at mye av veksten nå også kommer via netthandel merkes. Selskapet ser dermed på Zalando som en spennende samarbeidspartner.
- Pierre Robert har et fundament i dagligvare. Det er der vi har vokst oss store og gjort suksess, men vi ser også at det er viktig å vokse der forbrukeren er, og da kommer mye av veksten gjennom netthandel, sier direktør for netthandel i Pierre Robert Group, Gunhild Enger, Director of eCommerce i Pierre Robert Group.
Selger større plagg på nett
Nylig lanserte dessuten Pierre Robert en ny kolleksjon i samarbeid med Jenny Skavlan. Denne skal visst nok bare ekspanderes til Sverige og Finland i første omgang, selv om planen er Ã¥ rulle ut flere steder etter hvert.Â
- Hvis dette fungerer, er det absolutt interessant å distribuere en større del av sortimentet, men man selger veldig ulikt på nett og i dagligvare. I dagligvarebutikken selger man mye strømpebukser og sokker, mens man på nett selger flere større plagg, som ull og sportsull, og denne kolleksjonen har både gensere, bukser og kjoler, avslutter Enger.