Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Pierre Robert ekspanderer gjennom Zalando

Pierre Robert ekspanderer gjennom Zalando
Orkla-eide Pierre Robert har lansert ny kleskolleksjon med Jenny Skavlan og etablerer seg nå på Zalando.
therese.karlsrud.haugen

Tar steget utenfor Norden.

ANNONSE

Den Orkla-eide undertøysleverandøren Pierre Robert inngår partnerskap med klesgiganten Zalando og ekspanderer med dette for første gang utenfor Norden. 

Pierre Robert satser allerede på digitalt klessalg gjennom egen nettside samt gjennom nettbutikken Villoid. 

- Vi har inngått et partnersamarbeid med Zalando. Det vil si at vi selger produktene våre på deres markedsplass, og at Zalando tar seg av betaling, leveranse og så videre. I en partnerskapsmodell har man en mer aktiv rolle enn om man er leverandør. Vi ser på dette som en test og skal bruke tiden fremover på å lære så mye som mulig, sier Alice de Lange Bergmann, KAM for New Business i Pierre Robert Group, i en pressemelding. 

Les også: Zalando kjøper kundenes brukte klær på nett og selger de offline

Store innen dagligvare

Klesmerket har lenge hatt fotfeste innen dagligvare, men at mye av veksten nå også kommer via netthandel merkes. Selskapet ser dermed på Zalando som en spennende samarbeidspartner.

- Pierre Robert har et fundament i dagligvare. Det er der vi har vokst oss store og gjort suksess, men vi ser også at det er viktig å vokse der forbrukeren er, og da kommer mye av veksten gjennom netthandel, sier direktør for netthandel i Pierre Robert Group, Gunhild Enger, Director of eCommerce i Pierre Robert Group.

Selger større plagg på nett

Nylig lanserte dessuten Pierre Robert en ny kolleksjon i samarbeid med Jenny Skavlan. Denne skal visst nok bare ekspanderes til Sverige og Finland i første omgang, selv om planen er å rulle ut flere steder etter hvert. 

- Hvis dette fungerer, er det absolutt interessant å distribuere en større del av sortimentet, men man selger veldig ulikt på nett og i dagligvare. I dagligvarebutikken selger man mye strømpebukser og sokker, mens man på nett selger flere større plagg, som ull og sportsull, og denne kolleksjonen har både gensere, bukser og kjoler, avslutter Enger.

Del artikkel: