Økt nærhet til kundene skal være hovedformålet med Ikeas pop up-konsept i Mood-kvartalet i Stockholm sentrum.
På andre siden av sommeren åpnes et kjøkken-showroom på 335 kvadratmeter, hvor kundene kan møte noen av møbelgigantens kjøkkenspesialister for idémyldring, bygging av kjøkken, bestilling og hjemkjøring av det komplette kjøkkenet, skriver selskapet i en pressemelding.
Pop Up-butikken vil etter planen bli stående frem til februar 2018.
Kjøkken i sentrum
Håkan Svedman, adminstrerende direktør og landsjef for Ikea Sverige, sier at de med dette konseptet ønsker å være der menneskene er - og gjerne møte dem på en litt ny og annerledes måte.
- Med en butikk som dette gir vi flere muligheten til å planelgge og kjøpe et kjøkken hos oss på en smidig måte midt i sentrum av Stockholm. Det skal være enkelt å komme til oss, enten man er på vei til eller fra jobb, sier Svedman, som også håper å lære hvordan byens innbyggere ønsker å møte dem i hverdagen.