Kundene har tatt godt imot den nye tjenesten, som ble lansert i januar. Blant dem er Platekompaniet.
– Vi sender mellom 80 og 90 prosent av pakkene i postkassen, noe kundene våre synes er kjapt og enkelt. Vi er fornøyd med den nye løsningen, sier Nora Indreeide i Platekompaniet.
«Småpakker i postkassen» ble introdusert som et enkelt og smidig alternativ for netthandelsbedrifter som ønsker å sende småvarer rett i kundenes postkasser. Det egner seg spesielt godt når pakken er forholdsvis liten og lett og innholdet har en relativt lav verdi, som for eksempel småelektronikk, spill, bøker og kosmetikk. Småpakker går i brevstrømmen. Sendes de som A-post, er de som regel framme hos mottakeren allerede dagen etter bestilling.
– Nettbutikkene opplever det som en forenkling at de nå bare trenger å forholde seg til en tykkelsesgrense ved forsendelse av varer – under eller over 7 cm tykk. Som forventet kommer mye av volumet fra andre brevtjenester, men vi ser også at helt nye aktører i Norge og Norden bruker Småpakker, sier Catharina H. Olstad, seniorrådgiver i divisjon E-handel i Bring.