Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Posten tester ny tjeneste - hjemlevering uten at mottakeren er hjemme

Han blir Brings nye logistikk- og netthandelssjef
Postbud Bjørn Tørseth er en av de som tester ut den nye tjenesten i Vestfold.
therese.karlsrud.haugen

Kunden skal kunne lukke opp døren for postbudet via internett.

ANNONSE

Netthandel med hjemlevering øker, og Posten vil nå gjøre det enda enklere ved å teste levering av pakker uten at mottakeren må være hjemme.

Posten skal i samarbeid med boligalarmleverandøren Verisure, legge pakkene innenfor døren hos kunder som har digital lås. Husstander i Vestfold, Asker og Bærum er de første som får tilgang til tjenesten. 

- Posten har høy tillit i den norske befolkningen. Våre undersøkelser viser at folk som har digital lås på sine ytterdører ønsker at vi skal levere pakkene på innsiden av døren. Det gir rask og sikker levering, og gjør at mottakerne ikke behøver å vente hjemme på sendingen, sier konsernsjef Tone Wille i Posten Norge, i en pressemelding. 

Kan se når døren åpnes via app

Kunder som mottar pakker kan åpne døren for postbudet på to måter. Enten ved at postbudet får en tidsbegrenset kode, eller ved at kunden via internett åpner døren når postbudet står på utsiden. Kunden vil via en app på telefonen se når døren åpnes, samt når den lukkes igjen.

I følge Posten skal opplysningene som gis til postbudet bli slettet når leveringen er utført og døren er låst igjen.

- Utvikling av nye tjenester er en sentral del av Postens strategi for å skape gode kundeopplevelser tilpasset en digital tid. Det er viktig for oss å gi kunder som handler på nettet en enklere hverdag, fremholder Wille.

Del artikkel: