Den nordiske fraktgiganten PostNord har delt sine tall for andre kvartalet 2019. Omsetningen lander på 9,5 milliarder svenske kroner, hvilket er mer eller mindre den samme omsetningen som Q2 i fjor.
Driftsresultatet forbedres dog betraktelig og lander på minus 70 millioner kroner sammenlignet med minus 901 millioner i fjor.
Styrker posisjonen i Norge
Omstillingen til et mer tydelig netthandelsfokus begynner å gi effekt.
- Markedsutviklingen innen netthandel fortsetter, hvilket resulterer i en god vekst innen vår tredjepartlogistikk og- netthandelsrelaterte virksomhet. For å møte volumveksten i Norge investerer vi i moderne teknologi og større innsats på Langhusterminalen i Osloregionen. Investeringene bidrar til å øke vår kapasitet og gir muligheter for å fortsette effektiviseringen. Sammen skaper dette gode forutsetninger for og ytterligere styrke vår posisjon på det norske markedet, sier administrerende direktør, Annemarie Gardshol i en pressemelding.
Pakkeskap
Utover et økt fokus i Norge rapporterer PostNord også at deres satsning på pakkeskap i Danmark har slått bra ut. De såkalte Nærboksene har i følge selskapet blitt godt mottatt.
- Konsernet befinner seg midt i et paradigmeskifte som er økt digitalisering og endrede kommunikasjons- og forbrukermønster som resultat. Jeg vil takke alle ansatte for innsatsen under andre kvartalet. Det gleder meg at vi har kommet langt i riktig retning og at vår valgte vei gir resultat.