Den nordiske fraktgiganten PostNord har delt sine tall for andre kvartalet 2019. Omsetningen lander på 9,5 milliarder svenske kroner, hvilket er mer eller mindre den samme omsetningen som Q2 i fjor.
Driftsresultatet forbedres dog betraktelig og lander pÃ¥ minus 70 millioner kroner sammenlignet med minus 901 millioner i fjor.Â
Styrker posisjonen i Norge
Omstillingen til et mer tydelig netthandelsfokus begynner Ã¥ gi effekt.Â
- Markedsutviklingen innen netthandel fortsetter, hvilket resulterer i en god vekst innen vÃ¥r tredjepartlogistikk og- netthandelsrelaterte virksomhet. For Ã¥ møte volumveksten i Norge investerer vi i moderne teknologi og større innsats pÃ¥ Langhusterminalen i Osloregionen. Investeringene bidrar til Ã¥ øke vÃ¥r kapasitet og gir muligheter for Ã¥ fortsette effektiviseringen. Sammen skaper dette gode forutsetninger for og ytterligere styrke vÃ¥r posisjon pÃ¥ det norske markedet, sier administrerende direktør, Annemarie Gardshol i en pressemelding.Â
Pakkeskap
Utover et økt fokus i Norge rapporterer PostNord ogsÃ¥ at deres satsning pÃ¥ pakkeskap i Danmark har slÃ¥tt bra ut. De sÃ¥kalte Nærboksene har i følge selskapet blitt godt mottatt.Â
- Konsernet befinner seg midt i et paradigmeskifte som er økt digitalisering og endrede kommunikasjons- og forbrukermønster som resultat. Jeg vil takke alle ansatte for innsatsen under andre kvartalet. Det gleder meg at vi har kommet langt i riktig retning og at vÃ¥r valgte vei gir resultat.Â