Interiørkjeden Princess sitt regnskap for 2018 er nÃ¥ offentliggjort og viser bÃ¥de økt omsetning og resultat. Selskapet mener dog de kan bedre.Â
Omsetningen landet pÃ¥ 897 millioner kroner mot 878 millioner i 2017 samt et resultat før skatt pÃ¥ 37 millioner kroner. Dette er mer enn en dobling av resultatet, som Ã¥ret før var pÃ¥ 17 millioner kroner.Â
- Blir aldri helt fornøyd
For 2019 venter Princess-sjefen imidlertid et enda høyere løft, meddeler DN. Â
- Man blir aldri helt fornøyd, selv om det var vesentlig bedre. Vi mener selv vi kan bedre enn det, sier daglig leder Kai Jeroen Gulbrandsen til avisen.Â
I dag har Princess Gruppen 150 butikker fordelt på kjøpesentre over hele Norge, men den såkalte "kjøpesenterdøden" er ikke noe interiørkjeden bekymrer seg så mye for.
- Netthandel påvirker nok enkelte bransjer mer enn andre. Vi tenker at kjøpesentre også er konkurransedyktige i fremtiden, sier Gulbrandsen.
Omnikanal
I et tidligere intervju med Ehandel.com har Guldbrandsen fortalt at det viktigste for dem er Ã¥ sparke kunder inn til Princess uavhengig av kanal og unngÃ¥ et kunstig skille mellom disse.Â
- Vi skiller ikke mellom barn og stebarn her, uttalte han da.Â