Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Prisdryss på NXT: Mester Grønn er årets omnikanal - storeslem for Blivakker

Foto: Frank Brenna
Netthandel
info@netthandel.no

Blomstergjengen fra Lier er best i alle kanaler, mens Blivakker og Coverbrands ble «Folkets nettfavoritter».

ANNONSE

- Nå er vi glade. Veldig glade. Og veldig overrasket, sa Lise Foss Andersen og Monica Neve fra scenen da de mottok prisen som årets omnikanal under Netthandel.no- og Virke-konferansen «NXT - The Transformation of Retail».

Konferansen, som samlet mer enn 700 deltakere i Oslo Kongressenter, hadde storfint besøk på scenen av blant andre David Lloyd fra Alibaba og Brian McBride, tidligere Amazon-sjef i Storbritannia, nå styreleder i nettmotegiganten Asos.

Grønt er skjønt

Mester Grønn-duoen, som til daglig styrer med den digtale biten og kundesenteret til blomsterkjempen på Liertoppen, stakk nemlig av med prisen som viser at det er de som best mestrer å være tilstede i alle kanaler - og det på en positiv og særdeles vellykket måte.

Det er ikke første gang i år Mester Grønn mottar heder og ære for sin tilstedeværelse for kundene.

For bare noen uker siden ble de under Call Center Dagene i Oslo, som er Skandinavias største kundeservicekonferanse, tildelt Kundeserviceprisens gjeveste vinnertittel; «Best i test».

Bransjens og folkets favoritter

Blivakker, skjønnhetskjempen fra Kristiansand, reiste på ingen som helst måte tomhendte hjem fra besøket i Tigerstaden.

De endte like godt opp som både bransjens og folkets favoritter.


Blivakker klappes opp på scenen som vinnere av prisen årets e-handel av kveldens konferansierer, Øystein Ingdahl og Marte Klouman, og Mester Grønns vinner-duo.

Blivakker klappes opp på scenen som vinnere av prisen årets e-handel av kveldens konferansierer, Øystein Ingdahl og Marte Klouman, og Mester Grønns vinner-duo.
Foto: Frank Brenna

Først sikret de seg prisen som årets e-handel - en pris som er basert på bransjens egne meninger om hvem som er best i den norske netthandelsklassen.

Dette er en pris som Netthandel.no opprettet i år, og som forhåpentligvis skal gjøre seg gjeldende i mange år fremover som en av de viktigste og høysthengende prisene i nettsammenheng.

- Takk til alle som stemte på oss

- Denne prisen hadde vi absolutt ingen tro på at vi ville få. Definitivt kveldens store overraskelse for oss. Takk til alle nettkollegaer i hele landet som har stemt på oss, sa en jublende glad Silvia Melin, daglig leder i Blivakker, til Netthandel.no i de emosjonelle øyeblikkene rett etter prisutdelingen.

Einar Øgrey Brandsdal, som leder Brandsdal Group som Blivakker er en del av, var raskt ute på Facebook for å hylle sine ansatte.

«Man må nesten bare klype seg i armen og lure på hva disse menneskene som jobber på toppen av Mjåvann er laget av».

Bringer også med seg Bring-pris hjem

Og som det ikke var nok med én pris, tok de også for seg av Brings pris «Folkets Nettfavoritt», som for første gang ble utdelt på et annet arrangement enn logistikkkjempens eget Load-event.

- Dette er ganske vilt. Dette blir tredje år på rad at vi vinner kundenes gunst, sier Melin, der hun står med favnen full av diplomer, blomster og utmerkelser.


KVELDENS STORE VINNER: Blivakker stakk av med to priser under NXT Awards. Joachim Grimestad (markedsfører), Jonas Jahnsson (markedsfører), Lene Johansen (markedsdirektør) og Silvia Melin (daglig leder) hadde en periode store problemer med å skjønne hva som hadde skjedd.

KVELDENS STORE VINNER: Blivakker stakk av med to priser under NXT Awards. Joachim Grimestad (markedsfører), Jonas Jahnsson (markedsfører), Lene Johansen (markedsdirektør) og Silvia Melin (daglig leder) hadde en periode store problemer med å skjønne hva som hadde skjedd.
Foto: Frank Brenna

Folkets nettfavoritt er stemt frem av nesten 82 000 personer - som har hatt rundt 1400 nettbutikker å velge blant.

I år var denne gjeve prisen delt inn i to kategorier basert på bedriftsstørrelse.

Blivakker stakk av med prisen for store bedrifter, mens Coverbrands stakk av med seieren i kategorien SMB (små og mellomstore bedrifter).

I 2015 solgte Coverbrands skjønnhet for mer enn 50 millioner kroner.

Naturlig fortjent

- Dette var veldig deilig og egentlig veldig naturlig. Med så mange dyktige folk som vi har vil jeg si dette var fortjent, sa Coverbrands-gründer Anders Julian Faugli - helt uten blygsel fra scenekanten.


FOLKETS SMB-FAVORITT: Anders Julian Faugli (t.v.) og Erlend Bratland med det synlige beviset på at folket setter pris på dem.

FOLKETS SMB-FAVORITT: Anders Julian Faugli (t.v.) og Erlend Bratland med det synlige beviset på at folket setter pris på dem.
Foto: Frank Brenna

Sammen med artist-samboeren Erlend Bratland, som også er ansatt i Coverbrands, kunne han feire prisen utover kvelden og natten.

- Jeg vil selvsagt takke alle der ute som setter pris på oss, sa en storfornøyd Faugli til Netthandel.no.

(Foto: Frank Brenna)

Del artikkel: