I tillegg til å feire 30 år, kan Kondomeriet også feire ny salgsrekord. Det kommer frem av selskapets årsrapport for 2018.
Fra 2017 til 2018 har Kondomeriets omsetning økt fra litt over 100 til 114 millioner kroner. Resultatet skal på sin side ha gått opp til 12,1 fra 9 millioner kroner, etter skatt.
- Absolutt størst vekst på nett
Kondomeriet, som etablerte sin første nettbutikk for 20 år siden, kan i år som i fjor fortelle at netthandelen står for over halvparten av kjedens omsetning.
- Det er kondomeriet.no som har den absolutt største veksten i 2018, men vi ser at butikkene også har hatt en betydelig økning, sier Marthe Sørflaten, presseansvarlig for Kondomeriet, til eHandel.com.
Trygt og diskré
En av grunnene til den sterke veksten på nett er trolig anonymiteten som kommer med netthandelen. Kondomeriet tror også deres nøytrale pakker uten logo senker terskelen for å klikke deres produkter hjem.
I følge en undersøkelse fra Klarna handler en av fem nordmenn på nett for å være anonyme.
- Ved ett enkelt klikk på telefonen skal kunden kunne få et sexleketøy trygt og diskré levert i posten, sier Sørflaten.
Får flere tilbud
Til tross for at selskapet, som idag har ti butikker på landsbasis, har fått flere gode tilbud fra gårdeiere med gode lokasjoner virker det ikke som det er flere butikker i sikte foreløpig.
- Det kribler alltid litt når vi får gode tilbud, men putter vi den samme investeringen i nettbutikken som vi ville gjort i en fysisk butikk, får vi mer tilbake, sier Sørflaten.