Omsetningen steg i 2013 med 26 prosent sammenliknet med 2012 og endte på 146 millioner kroner. Med et driftsresultat på 22 millioner kroner som er en økning på nesten 40% fra 2012, har Blivakker-gründer Einar Brandsdal god grunn til å være fornøyd med Norges største nettbutikk for kosmetikkprodukter. Han trekker særlig frem salgsveksten på mobiltelefon som gledelig.
- Resultatene er gode, men det som er enda gøyere, er at så mange nordmenn har fått øynene opp handel via mobiltelefonen. Nesten 30% av kundene handler på mobiltelefonen. Vi tror at økt handel på mobil sparer folk for mye tid. Dermed blir det mer tid til overs til viktigere ting i livet.
Den gode utviklingen har fortsatt i 2014, skal vi tro Brandsdal.
- Tallene for i år ser enda bedre ut, og vi ser frem mot å gjøre kundene enda mer fornøyd i 2014.
Foruten salgsvekst på mobiltelefon, trekkes forbedret kundeopplevelse, mer effektiv logistikk, bredere sortiment og gratis frakt frem som viktige årsaker til suksessen.
I pressemeldingen påpekes det også at omsetningsveksten har skjedd uten dyre markedskampanjer, noe som kan tolkes som et stikk til konkurrentene: «Kundene har aldri vært mer fornøyd og antall nye kunder har vokst kraftig uten at Blivakker.no har sløst bort penger på dyr TV- og avisreklame».
(Foto: Netthandelen.no)