ANNONSE

Rekordsommer for Biltema: 100.000 nye brukere på digital satsing

Rekordsommer for Biltema: 100.000 nye brukere på digital satsing
Dag Bergby, daglig leder i Biltema Norge.
Foto: Biltema Norge
Linn Adine Andersen

I tillegg til mange besøkende i varehusene og omsetningsrekord for Biltema i de nordiske landene, har de i tillegg oppnådd mer enn 100.000 brukere på sin nye digitale satsing, nemlig Mitt Biltema som ble lansert tidligere i år.

ANNONSE

Tidligere i år kunne vi melde om Biltema som valgte å lansere en ny digital tjeneste, Mitt Biltema, for å styrke sin digitale kundeopplevelse. Gjennom denne tjenesten kan kunden lagre handlelister, kvitteringer samt få tilgang til gode tilbud. Allerede nå kan de melde om 100.000 brukere på Mitt Biltema - prikken over i-en etter en rekordsommer for den nordiske giganten.

Ny applikasjon

Hvordan de har kapret alle de nye brukerne skal i følge markedsansvarlig i Biltema, Monica Videm, komme av markedsføring i butikk og i alle medier de pleier å annonsere. Mange av kundene skal også ha kommet av seg selv, da mange ønsker digitale kvitteringer.

- Vi fortsetter å utvikle løsningen, nytt nå er at man også kan legge inn gamle kvitteringer. I løpet av høsten kommer vi også med en ny mobil appikasjon, hvor «Mitt Biltema» blir integrert, sier Videm til Ehandel. 

I tillegg til at deres digitale satsing så langt slår godt an hos kundene har kjeden til sammen i de nordiske landene hatt 14 millioner besøkende i varehusene sine, og de har nådd en omsetningsrekord på 3 milliarder kroner, også i Norden. 

Les også: Biltema gjør ny digital satsing

Satser videre med varehusåpninger og høyt kundefokus

Biltema skal ikke lenger kun levere én katalog som de fleste er vant til, men de lanserer også den nye katalogen Biltema Original som er en reservedelskatalog. Dette gleder daglig leder i Biltema Norge, Dag Bergby, seg til. 

- Jeg er stolt over rekordresultatene vi har levert i sommer, og vi gleder oss til denne historiske kataloglanseringen. Det kommer til å bli en fartsfylt og spennende høst og vinter, ikke minst når det kommer til vår digitale satsning, skriver Bergby, i en pressemelding.

Les også: Biltema-gruppen leverer rekordregnskap

Del artikkel: