Denne helgen ble Rema Forsikring lansert. Og de gjør det klart at de er klare for å utfordre de allerede eksisterende aktørene på forsikringsmarkedet - som blant annet Komplett og deres Komplett Forsikring.
- Vi skal tilby trygge og enkle forsikringsløsninger til markedets laveste priser, sier Pia Almvang, Rema Forsikrings ferske administrerende direktør (bildet), i en pressemelding.
En disruptiv utfordrer
Hun forklarer at Rema Forsikring skal være nettbasert og at kundene ikke skal trenge å forholde seg til en papirmølle med papirer som må sendes frem og tilbake, slik mange forsikringskunder opplever i dag. Det er ikke bare ineffektivt og lite kundevennlig, det er også miljøskadelig, ifølge Almvang.
- Forsikringsbransjen er moden for digital disrupsjon, og vi skal la teknologien komme kundene til gode, sier hun før hun forteller videre:
- Forsikringsmarkedet er i dag preget av aktører som konkurrerer om å få kundene som utgjør lav risiko. I tillegg knives det om å få de til å bli lenge hos én leverandør. Er man trofast kunde hos disse selskapene er belønningen høyere pris på forsikringen. De konkurrerer ikke på pris over tid. Det skal vi gjøre ved å ha de laveste prisene gjennom hele kundeforholdet.
«Det enkle er ofte det beste», lyder slagordet til Rema 1000. Åpningssiden til Rema Forsikring virker ved første øyekast å leve opp til det slagordet.
Foto: Skjermdump
(Foto: Reitangruppen)