Den nordiske butikkjeden for barneprodukter, Top-Toy, er de som driver Toys R Us i Norden samt BR-kjeden. Nylig fortalte selskapet at Toys R Us har gode forutsetninger og at de ikke er på vei mot konkurs i Norden, slik som har vært tilfelle andre steder i verden.
En av grunnene til at det ser lysere ut her er at selskapet raskt gjennomførte en større investering i netthandel.
- Vi er nå på vei til å få skikk på netthandelen og skal gå fra å være dårlige til å bli veldig gode online, sa Top-Toys administrerende direktør Per Sigvardsson, i juni i år.
Realiserer omnikanalsstrategi
Utover å ha innført click & collect, samtidig som de er i gang med en helt ny netthandel plattform, kommer nå neste nyhet på netthandelsfronten. Top-Toy har nemlig valgt å investere i et robotlager.
- Investering er et ledd i vårt arbeid med å realisere vår omnikanalsstrategi og dermed tilby en bedre kundeopplevelse og integrere og effektivisere vår vareflyt, sier Jens Hansen, driftsdirektør i Top-Toy, i en pressemelding.
Selskapet Swisslog har fått i oppdrag å sette opp et Autostore-lager for Top-Toy, som skal kunne håndtere 100 000 bokser og 150 roboter. I begynnelsen vil det nye lageret imidlertid håndtere 35 000 bokser med 60 roboter.
- Vi er svært glad og stolte over å bli Top-Toys automatiseringspartner på et konkurranseutsatt marked, sier Lars Hultén, administerende direktør i Swisslog Norden.
Den nye automatiseringsløsningen kommer til å bli bygget i forbindelse med Top-Toys nordiske sentrallager i Greve, Danmark.