I fjor skjedde det mye for Erik Dahl og Rock Denim.
- Mens vi opplevde omtrent nullvekst i Norge og landet på drøyt 16 millioner kroner i omsetning, vokste vi 25 prosent i Sverige. For første gang solgte vi mer i Sverige enn i Norge, med rundt 17 millioner kroner, sier Dahl til eHandel.com.
Rock Denim har vært til stede i det svenske markedet siden 2013.
Plattformbytte og finsk lansering
2017 var også preget av plattformbytte fra Mystore til Jetshop.
Det ble også etablering i Finland med egen nettbutikk på tampen av fjoråret.
Vi trenger nytt blod og nye folk som skal være med på å ta oss opp på neste nivå
Erik Dahl
Dahl & Co har allerede gjort seg noen erfaringer, og har skjønt at riktig språk er viktig.
- Vi lanserte nettsiden på engelsk. Men vi skjønte fort at det kun ville fungere på finsk. Så etter bare kort tid oversatte vi alt for å tilpasse oss nasjonalt, sier Dahl, som legger til at han synes Finland er et spennende marked.
- Det er mye av den samme kundegruppen der som vi ser i Norge og Sverige. Rock Denim-kundene finnes overalt. Responsen har så langt vært bra.
Også på plass i Danmark
Nylig lanserte de også egen nettbutikk i Danmark.
Men dette er så ferskt at Dahl egentlig ikke kan si så mye om ståa annet enn at de søker etter en Country Manager som skal se til at ekspansjonen og markedsføringen av Rock Denim i Danmark går veien.
- Vi leter også etter en person som skal ta seg av Finland. Vi trenger nytt blod og nye folk som skal være med på å ta oss opp på neste nivå.
Åpnet rocka damenettbutikk
2018 har også vært preget av ekspansjonsånden med etableringen av nettbutikken Mindymax.
Mens Rock Denim er butikken for gutta, er dette butikken for rocka jenter.
- Vi ville gjøre noe for damene, selv om vi tidligere har solgt dameklær på Rock Denim. Men vi valgte å skille det ut med egen nettbutikk og eget brand. Det er lettere å nå ut med ett budskap, sier Dahl avslutningsvis.