Brillekjeden trengte hverken å bruke sylskarpe briller eller kikkert for å speide etter ny administrerende direktør.
De fant den de lette etter blant sine egne.
Fra markedsdirektør til administrerende direktør
Tidligere markedsdirektør Henning Eriksen overtar som administrerende direktør etter Matt Scott, skriver Kampanje.
Eriksen mener det er sunt å komme fra markedssiden og opp i toppledelsen. Han omtaler sin egen bedrift som veldig markedsorientert, og som en bedrift som er fokusert på markedsføring og hva kundene er opptatt av.
Selv synes han det er helt naturlig at en fra markedssiden klatrer til topps, selv om dette ikke er et helt vanlig steg å ta.
Fokus på kundefokus
Den ferske toppsjefen har to års fartstid som markedsdirektør i Specsavers. Han har hatt tilsvarende stilling i Jernia, samt at han markdssjef-erfaring fra ICA-systemet.
Den viktigste egenskapen har han tar med seg fra gammel til ny rolle er kundefokus.
- Jeg er vant til å finne ut av hva kunden ønsker og respondere på det. Jeg tror jeg kan ta med det og bidra til at Specsavers blir en enda mer kundeorientert bedrift. Det er nok sunt å komme fra markedssiden til toppledelse og vite hva som rører seg i markedet, tror han.
Ny markedsdirektør fra Elkjøp
Med Eriksen på vei opp er det et ledig hull å fylle som markedsdirektør.
Tidligere markedssjef i Elkjøp, Morten Mikkelsen, overtar som ny markedsdirektør i kjeden som er operativ med 75 butikker i Norge.