Black Friday skal ha svart til forventningene for motebutikken på nett Boozt, der selskapet blant annet fikk over 35 000 nye kunder, og samtidig distribuert noe rundt 70 000 varer lørdagen der på. Til tross for at den store salgsdagen gikk så bra gir ikke denne nettbutikken seg der.
- BF var helt "in line with expectations" - men vi er jo "retailers", og det skal selges varer hele desember, sier markedssjef i Boozt Peter G. Jørgensen, i en mail.
Etter en lengre periode med novemberkampanjer skulle man tro at nettbutikkene ville begynne å selge varer til full pris igjen, men på Boozt sine nettsider er det nå salg på opp til 60 prosent.
Salg med julestemning
Denne helgen har motebutikken nemlig kjørt på med Red Weekend samt Green Monday i i dag, noe som skal symbolisere julefarger.
- Rød og grønn er julefarger - våre kampanjer endrer seg med tiden og etter konkurransen vi møter. Mange har jo startet med salg allerede, sier G. Jørgensen.
Utover i desember er planen å fortsette satsningen med raske leveranser samt flere julegavekampanjer forteller markedssjefen.
- Vi har naturligvis som alle andre retailers en plan for desember - og det innebærer både fokus på hurtig leveranser og julegavekampanjer med mer.