Det er gründeren Anders Steen Selvig som står bak konseptet Comfyballs, som ble lansert i 2013 og selges av Netthandelsgruppen via Comfyballs.no.
Les også: Nisjekonseptet til Anders har tatt et realt ballegrep på trusemarkedet i Norge
Siden lansering har det skjedd en kraftig økning i salget av Selvig og konas selvutviklede herretruser, hvor fjoråret skal ha resultert i å bli et rekordår med hele 202 000 solgte enheter, opplyser DN.
Selskapet selger også noe dameundertøy, som i følge avisen skal ha stått for rundt 5000 av de solgte enhetene i 2018.
Selvigs selskap Tonic Brands, som ble etablert i 2012, skal i 2018 ha omsatt for litt under 13 millioner kroner, samt endt opp på resultatet 3,6 millioner kroner i brutto.
- Undertøy er et kjempemarked
Sammen med Netthandelsgruppen er Comfyballs nå godt etablert i et lager i Sverige, som er et marked de ønsker å satse tungt på fremover. De har også distributører i Finland, Danmark, Sveits, England og Nederland.
– Da jeg startet, undersøkte jeg herretrusemarkedet i Norge og fant ut at det ble importert mellom 10 og 12 millioner enheter i året. I aldersgruppen 18 til 80 år er det cirka to millioner menn i Norge. Det medfører at de kjøper mellom fem og seks herreundertøy i året. Det er det norske markedet. Dersom vi kan fortsette å lage undertøy av høy kvalitet som kundene er fornøyd med også i nye markeder, kan vi drive med dette i mange år, sier Anders Selvig til DN.
Tanken er å ekspandere ytterligere for å bli godt etablert i både Europa og USA.
- Om fem år skal vi være godt etablert i Europa og i USA og selge kun undertøy hvor herretruser utgjør, som i dag, 98 prosent av salget. Undertøy er et kjempemarked. Alle bruker det jo, sier Selvig til avisen.