For noen uker tilbake lanserte Sandvika Storsenter i samarbeid med Posten og PostNord et utvidet tjenestetilbud i Kundeservice med et hentepunkt for pakker bestilt på nett. Her kan man hente, prøve og returnere produkter på et å samme sted.
Sandvika Storsenters nye hentepunkt i samarbeid med Posten. Foto: Sandvika Storsenter
– Hentepunktet vårt integrerer netthandel i et fysisk miljø. Kunder kan velge Kundeservice Sandvika Storsenter som utleveringssted når de handler på nett. Deretter kan de komme til senteret, parkere gratis i tre timer, hente pakken og i tillegg prøve det de har kjøpt i prøverommet hos Kundeservice, sier senterdirektør på Sandvika Storsenter Kathrine Ingerø, i en pressemelding.
Hentepunktet ble lansert 11.oktober, og siden har pakkene strømmet inn.
- Om det ikke passer eller dersom man ikke ønsker varen likevel, så kan det sendes tilbake på samme sted. Prøv, returner eller komplementer. Enklere blir det ikke.
Gaver og personlig shopper
Kunder kan også bestille en personal shopper til å gå gjennom det de har bestilt til hentepunktet, og eventuelt hjelpe med å finne det perfekte tilbehøret på senteret om kunden ønsker.
Prøv, returner eller komplementer på ett og samme sted. Foto: Sandvika Storsenter
Tilbudet er praktisk og tilgjengelig året rundt, men Ingerø tror det vil bli ekstra nyttig i den hektiske førjulstiden, da gaver som kjøpes på senteret også kan sendes fra punktet på Kundeservice.
– Vi tror en del av våre kunder vil benytte seg av tilbudet vi har om å sende gaver fra kjøpesenteret. Nå nærmer julen seg og mange har venner og familie som bor andre steder i Norge eller i utlandet. Dette er en tjeneste som forenkler hverdagen for kundene i en stressende førjulstid. Tilbudet er selvfølgelig tilgjengelig hele året.
Volumet har fortsatt å øke etter Singles Day
Uten å kunne gå ut med noen tall, kan senterdirektør Kathrine Ingerø fortelle at mange har benyttet seg av muligheten, og at pågangen økte i etterkant av startskuddet for novemberkampanjene, Singles Day.
- Vi opplever at mange benytter seg av muligheten til å hente pakker bestilt på nett i Kundeservice her på Sandvika Storsenter. Det var - som forventet - et løft i volumene i etterkant av Singles Day og så har det bare fortsatt, sier Ingerø til eHandel.com.
I likhet med andre hentepunkter begynner det nå også å samle seg opp på senterets lager. Med noen travle dager foran seg har de dermed måttet øke bemanningen.
- Vi har et betydelig areal avsatt til lager og vi har også opplevd at pakker har blitt sendt til Kundeservice Sandvika Storsenter fordi det rett og slett var fullt på hentepunktet pakkene var tiltenkt levert. Men nå er det også ganske fullt hos oss så vi håper kundene raskt kommer og henter pakkene sine. Så - her er det veldig travle dager og slik forventer vi at vil fortsette å være opp til jul. Som følge av det har vi fra denne uken måttet øke bemanningen vår.