Fremtiden handler om mye mer enn bare det Ă¥ frakte folk fra A til B for flyselskapet SAS, skriver Kampanje.
Med foredraget «Fra døende dinosaur til livsstilsselskap» i forbindelse med arrangementet Merkevaredagen, fortalte konserndirektør Eivind Roald at det finnes fĂ¥ begrensinger for hva flyselskapet han leder skal kunne hjelpe kundene med.
Som dagligvareinnkjøp av typen melk, smør og brød.
Letter kundenes tidspress
- Hvis du sitter fredag kveld i København og har ansvaret for at kjøleskapet er fullt denne helgen, og ser pĂ¥ klokken at dette gĂ¥r galt, du rekker ikke butikken, sĂ¥ vil vi integrere bestilling av mat i appen vĂ¥r, sĂ¥nn at du kan gĂ¥ inn og bestille melk og brød og pizza eller hva det mĂ¥tte være, sier han til Kampanje.
Roald sier at alle bidrag som hjelper folk under tidspress kan være aktuelle Ă¥ tilby.
Han sier at tanken om melk og brød handler om Ă¥ gjøre seg litt annerledes enn konkurrentene, og at den klassiske flyreisen nærmest er Ă¥ regne som allemannseie.
Differensiering
- Da Norwegian kom inn i bildet hadde vi pakketerte billetter og alt var inkludert, og sĂ¥ kom det en aktør som bare «debundlet» hele produktet. I dag begynner man Ă¥ fĂ¥ produkter som er sĂ¥ like, at det blir epler og epler. Da mĂ¥ man ta en annen posisjon bĂ¥de for Ă¥ være enda mer relevant og for Ă¥ sikre at vi vinner kunder som er viktige for oss, sier han til bransjetidsskriftet.
Han tror ikke dette vil pĂ¥virke tilliten og troverdigheten som de er avhengige av Ă¥ ha hos kundene.
Roald sier at mer enn halvparten av omsetningen er fra Eurobonus-kundene - en gruppe som allerede er sterkt knyttet til merkevaren SAS.