Sportskjeden som fortsatt glimrer med sitt fravær i Norge - i både fysisk og digital forstand, er en storfisk i det nordiske sportsmarkedet - og størst i Sverige.
Konseptuelt selskap
I fjor høst introduserte de konseptet Gradum i selskapets flaggskipbutikk i Stockholm.
I dette konseptet er fleksibiltet en vesentlig faktor. Her gis kundene anledning til å se, kjenne på, teste og tilpasse varer i sin nærmeste butikk, som i Stockholm, og få de utlevert der de skal brukes.
Så med det kan man gå inn i butikken i Stockholm og kjøpe et par carvingski - for siden å få dem utlevert på den kjente skidestinasjonen Sälen, dersom det er kundens ønskede skidestinasjon.
Fullt fokus på fottøy
I løpet av våren lanserer de det frittstående konseptet Sneakers Point. 22. mars åpnes en butikk i Norrköping - to dager etter lanseringen av nettbutikken, skriver Dagens Handel.
Her blir det fullt «trøkk» på sneakers og ting som står godt til fottøyet; som blant annet vesker og solbriller.
- Sneakers Point er en destinasjon for alle oss som elsker sneakers og som ønsker det feteste utvalget. Det digitale skal stå i sentrum, med et bredt og konstant oppdatert sortiment som kompletteres av fysiske butikker på noen utvalgte steder, sier Karl Eklöf, administrerende direktør i Stadium Group.